۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

مفهوم «انا لله و انا الیه راجعون»

باید آیات توحیدی در قرآن کریم [به ویژه سوره‌ی توحید] را بیشتر تلاوت نماییم و در اسمای الهی، بیشتر تأمل، تفکر، تعقل و مطالعه نماییم، تا درک‌مان محدود به مفاهیم مصطلح و نیز محصور به مصادیق مادی نگردد و معرفت‌مان نسبت به حق تعالی، از نگاه ماده‌گرایانه حاصل نگردد. چه می‌باشد؟ آیا روح‌مان به خدا متصل می‌شود و جزنی از او می‌گردد؟

مفهوم «انا لله و انا الیه راجعون» چه می‌باشد؟ آیا روح‌مان به خدا متصل می‌شود و جزنی از او می‌گردد؟

ایکس – شبهه / پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات: باید آیات توحیدی در قرآن کریم [به ویژه سوره‌ی توحید] را بیشتر تلاوت نماییم و در اسمای الهی، بیشتر تأمل، تفکر، تعقل و مطالعه نماییم، تا درک‌مان محدود به مفاهیم مصطلح و نیز محصور به مصادیق مادی نگردد و معرفت‌مان نسبت به حق تعالی، از نگاه ماده‌گرایانه حاصل نگردد.

خداوند متعال، واحد (یکتا) و اَحَد (یگانه) است؛ یعنی: نه مرکب است و نه مثل و مانندی دارد « لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَیْءٌ ». پس منزه (سبحان) از کثرت و تجزیه می‌باشد؛ که اینها همه صفات ممکن‌الوجود، پدیده و مخلوق است و نه صفات واجب الوجود، پدید آورنده و خالق. پس جزئی از خدا شدن، هیچ معنا و مفهومی ندارد و مخلوق در هیچ مرتبه‌ای جزئی از خالق نمی‌شود، چرا که او جزء ندارد.

الف – سؤالِ «از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم»، اصلی‌ترین سؤالی است که برای ذهن هر انسان عاقل و سالمی مطرح می‌گردد و پاسخ آن [چه درست و چه غلط]، چگونگی «جهان‌بینی» فرد را تبیین می‌نماید. حتی اگر کسی به صورت مستقیم به این سؤال فکر نکند، در هدف‌گزاری، انتخاب راه، ساختار باورها و عملکرد، بر اساس جهان‌بینی خود عمل می‌کند.

ب – اندیشه‌ها، نظریات و مکاتب بسیارند، اما در یک دسته‌بندی کلی، تمامی آنها به دو بخش تقسیم می‌شوند و مردمان در یکی از این دو گروه قرار می‌گیرند که عبارتند از: «جهان‌بینی مادی» یا به تعبیر غربی آن «ماتریالیستی» و «جهان‌بینی توحیدی».

ج – «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ – ما از خداییم و بازگشت‌مان به سوی اوست»، تعریف کامل و جامع از «جهان‌بینی توحیدی» می‌باشد. بیان چگونگی شناخت و اعتقاد به مبدأ و معاد می‌باشد.

بر اساس این تعریف، یک موحد و مسلمان، اظهار می‌داد که شناخت، اعتقاد، باور و ایمان و حکم عقل من به این است که: ما از خاک نیستیم و به خاک بر نمی‌گردیم – ما از انرژی نیستیم و به انرژی بر نمی‌گردیم – ما از تصادف فرضی (بیگ بنگ) نیستیم و به تصادفات فرضی و خیالی بعدی بر نمی‌گردیم ....، عالم هستی، اتفاقی، بازی، تخیل، یا پوچ خلق نشده است؛ بلکه تجلی پروردگار عالم، الله جلّ جلاله می‌باشد، مخلوق او هستیم، مملوک و مربوب او می‌باشیم و بازگشت‌مان نیز به سوی او و اراده و مشیت و حکمت اوست.

د – پس معنای «إِنَّا لِلَّهِ»، جزیی جدا شده از خدا بودن نیست و معنای «إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ» نیز در عاقبت جزئی از خدا شدن نیست، که او مرکب نیست و تجزیه هم نمی‌شود.

علامه طباطبایی (ره): «... و معلوم است كه مراد به گفتن (انا للَّه) الخ، صرف تلفظ به این الفاظ و بدون توجه به معناى آن نیست و حتى با گفتن و صرف توجه به معنا هم نیست بلكه باید به حقیقت معنایش ایمان داشت به اینكه آدمى مملوك خداست و مالكیت خدا به حقیقت ملك است، و این كه دوباره بازگشتش به سوى مالكش مى‏باشد» (المیزان، ذیل آیه)

نگاهی به آیه:

« الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ » (البقره، 156)

ترجمه: (مؤمنین) همان كسانى (هستند) كه چون مصیبتى بر آنها وارد شود گویند: همانا ما از آن خداییم و همانا به سوى او باز خواهیم گشت.

مصیبت، یعنی هر چه که انسان با آن برخورد دارد، چه خیر و چه شر، چه خوشایند و چه ناخوشایند.

در آیه قبل، به اصابت خوف (ترس)، جوع (گرسنگی) و نقص اموال (هر گونه دارایی، چه بدن باشد و چه دارایی‌های خارجی مثل ثروت، خانه، خانواده و ...، اشاره شده است.

در این آیه تصریح و تشریح شده است که موحدین و مؤمنین، کسانی هستند که خود را متعلق و مُلک و مملوک هیچ چیزی جز خدا نمی‌دانند تا اگر به دست آوردند، غرّه شده و طغیان کنند و اگر از دست دادند، جزع و فزع کرده و ناامید شوند و احساس بی‌خودی و پوچی کنند؛ بلکه در تمامی احوال و اصابت‌ها (برخوردها، به ویژه در تألمات و ناخوشایندها)، صابر هستند، استقامت می‌کنند و متزلزل نمی‌گردند، چرا که باورشان این است که به خدا تعلق دارند، خلق و عبد او هستند و به سوی او باز می‌گردند.





نوع مطلب : قران، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 20 آذر 1398




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic