۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

 علی جواهر دهی

در مطلب پیش‌رو جایگاه و اهمیت امنیت از دیدگاه آموزه‌های دینی بطور اجمال بررسی و تشریح شده است.
***
امنیت به سبب ارزش و جایگاه عظیم آن در زندگی هر انسانی، عظیم‌ترین نعمت الهی دانسته شده است. آثار و برکاتی که برای امنیت بیان شده و می شود، خود بهترین شاهد در اهمیت و ارزش امنیت و آرامش در زندگی بشر است. البته انسانی که گرفتار ترس و مصیبت و فقدان امنیت شده باشد، قدر امنیت، عافیت و سلامت را خوب می‌داند و تلاش می‌کند تا دمی بدون آن زیست نکند. از این رو امنیت را از بزرگترین نعمت های الهی برشمرده‌اند.
خداوند درباره امنیت عام و فراگیر به عنوان یکی از نعمت های بزرگ، به امنیت در جغرافیای سرزمینی سباء اشاره می‌کند و می‌فرماید: و میان آنان و آبادى‌هایى كه در آنها بركت نهاده بودیم، شهرهاى متّصل به هم قرار دادیم و در میان آنها مسافت را، به اندازه، مقرّر داشتیم. در این [راه]ها، شب ها و روزها با امنیت و آسوده خاطر بگردید.(سباء، آیه 18)
در منابع اهل سنت در تفسیر مطلق نعمتی که در قیامت پرسش می شود آمده است که رسول‌اللّه(ص)  درباره قَولِ خداوند تبارک و تَعالى فرمود: «ثُمَّ لَتُسْئلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ؛ سپس، در آن روز، قطعا از نعمتْ پرسش مى شوید» فرمود: الأَمنُ وَالصِّحهًْ؛ مقصود از نعمت، امنیت و سلامت است.(تکاثر، آیه 8؛ تاریخ أصبهان: ج ۲ ص ۱۴۵ الرقم ۱۳۲۲، تفسیر ابن كثیر: ج ۸ ص ۴۹۷)
درباره تفسیر حسنات و سیئات روایتی از اهل بیت(ع) نقل شده که در آن امنیت جزو حسنات قرار داده شده است. در تفسیر قمی آمده است: درباره این سخن خداوند متعال: «و اگر به آنان خوبى رسد، مى‌گویند: «این، از نزد خداست»، و اگر به آنان، گزندى برسد، مى گویند: «این، از جانب توست». بگو: «هر دو از جانب خداست»؛ از اهل بیت علیهم السلام، روایت شده است كه فرمودند: «خوبى ها در كتاب خدا بر دو گونه است، و بدى ها نیز بر دو گونه. از جمله خوبى‌ها كه خداوند عز و جل نام برده، تندرستى و سلامت و امنیّت و گشایش (رفاه) و روزى است. خداوند، اینها را خوبى نامیده است.» «و اگر بدى [و گزندى ]به آنها برسد» ، مقصودش از بدى در اینجا، بیمارى و ترس و گرسنگى و سختى است.( تفسیر القمّی: ج ۱ ص ۱۴۴، بحار الأنوار: ج ۵ ص ۲۰۲ ح ۲۷.)
امنیت در قرآن
خداوند در آیات قرآن بر اهمیت و ارزش امنیت تاکید بسیار داشته و به قریش این منت را می‌گذارد که ایشان را از نظر اقتصادی و جانی در امنیت قرار داده  است.(قریش، آیه 4)
از نظر قرآن بهترین مکان ها جایی است که  امنیت در آن حاکم باشد و مردم از نظر اقتصادی نیز تامین باشند.(قصص، آیه 57) از همین‌رو با توصیف مکه به شهر امن (تین، آیه 3) بر اهمیت امنیت توجه می دهد. همچنین خداوند شهر و جامعه نمونه را جامعه‌ای می‌داند که دارای امنیت فراگیر و جامع باشد و مردم در آن با اطمینان و آرامش و آسایش زندگی کنند. در حقیقت خوشبختی جوامع به آرامش و آسایش است.(نحل، آیه 112)
خداوند در آیه 108 سوره بقره، در تبیین ویژگی های شریعت اسلام، به این نکته توجه می دهد که اسلام مردم را به برقرارى صلح و امنیّت اجتماعى دعوت می کند و خود در ایجاد و گسترش آن تلاش دارد. این مسئله بیانگر اهمیت و ارزشی است که امنیت در فرهنگ اسلام دارد.
از آنجایی که امنیت پایدار مهمترین خواسته و نیاز انسانی در کنار آسایش و رفاه پایدار است، خداوند در توصیف بهشت به این دو مهم اشاره کرده و می‌گوید که بهشت جایی است که در آن آرامش و آسایش پایدار برای مومنان تامین است و آنان هیچ ترس و اندوهی نسبت به این امور ندارند.(زمر، آیه 73)
البته این بدان معنا نیست که اسلام خواهان آرامش و آسایش پایدار در روی زمین نیست، بلکه اسلام بر آن است تا در چارچوب کتاب و قانون، چنین امری را فراهم آورد و جامعه‌ای نمونه و ایده‌آل در زمین ایجاد کند که در آن آرامش و آسایش به نسبت پایدار فراهم باشد.(نور، آیه 55؛ قصص، آیات 20 تا 25؛ فتح، آیه 27)
همچنین خداوند در آیه 33 سوره مائده بر ضرورت پاسدارى از امنیّت و سلامت جامعه ‌ایمانى با سركوب آشوبگران و فساد انگیزان، خواهان تامین امنیت و حفظ و صیانت از آن است. این مهمترین گواه بر ارزش و اهمیتی است که امنیت در تفکر اسلامی دارد؛ زیرا فرمان جهاد برای تامین امنیت و حفظ آن را می دهد؛ چرا که گاه نمی توان تنها با کار فرهنگی و آموزشی و تربیتی دیگران را به حفظ امنیت دعوت کرد؛ بلکه لازم است تا گروهی را که ظالم و امنیت زدا هستند با تیغ تیز شمشیر حذف کرد یا با فشار سهمگین تازیانه بر جایشان نشاند.
امنیت در منابع روایی
مقوله امنیت و اهمیت آن در احادیث امامان معصوم(ع) فراوان مورد تأکید قرار گرفته است.
از دیدگاه پیامبر(ص) امنیت یکی از چهار نعمتی است که با آن نعمت‌های الهی، کامل می‌شود. ایشان می‌فرماید: هر کس شب و روز خود را سپری کند و از سه چیز، برخوردار باشد، نعمت دنیا را کامل دارد: کسی که بام و شامش را در تندرستی و امنیت و آسایش خاطر بگذراند و خوراک روزانه خود را داشته باشد. حال اگر چهارمین نعمت را هم داشته باشد، نعمت دنیا و آخرت بر او کامل شده است و آن نعمت، اسلام است. (الکافی: ج 8 ص 148 ح 127).
از نظر پیامبر(ص) قدر عافیت و امنیت را کسی نمی‌داند. ایشان می‌فرماید: نِعمَتانِ مَكفورَتان؛ الأَمنُ وَالعافِیَهًُْ؛ دو نعمت قدرشان ناشناخته است: امنیّت و سلامت.( الخصال:ص۳۴ ح۵، بحار الأنوار: ج ۸۱ ص ۱۷۰ ح۱.)
امیرمومنان علی(ع) در توصیف بهشت حضرت آدم(ع) به همین مساله امنیت اشاره می کند و می‌فرماید: أسكَنَ سُبحانَهُ آدَمَ (ع) دارا أرغَدَ  فیها عَیشَهُ، وآمَنَ فیها مَحَلَّتَهُ ؛ خداوند سبحان، آدم (ع) را در سرایى جاى داد كه در آن سرا، زندگى‌اش را پُر از ناز و نعمت، و محیطش را برخوردار از امنیّت قرار داد.( نهج البلاغهًْ: الخطبة۱، بحار الأنوار: ج ۶۳ ص ۲۱۳ ح ۴۸.)
از نظر امیرمومنان علی(ع) نعمت امنیت، گواراترین نعمت برای بشر است. ایشان می‌فرماید: لا نِعمَهًَْ أهنَأُ مِنَ الأَمنِ؛ نعمتى گواراتر از امنیّت نیست.( غرر الحكم: ج ۶ ص ۴۳۵ ح ۱۰۹۱۱، عیون الحكم والمواعظ: ص ۵۴۴ ح ۱۰۱۱۹.)
آرامش و آسایش دو عنصر اساسی بوجود آورنده سعادت و خوشبختی هستند؛ اما از نظر اهمیت، امیرمومنان، آرامش را مقدم و برتر از آسایش می‌داند؛ زیرا به نظر ایشان، آسایش در سایه سار آرامش و امنیت تحقق می یابد. ایشان می‌فرماید: رَفاهِیَهًُْ العَیشِ فِی الأَمنِ؛ آسایش زندگى، در گرو آرامش و امنیّت است.( غرر الحكم: ج۴ ص۱۰۰ ح۵۴۳۸، عیون الحكم والمواعظ: ص ۲۷۱ ح ۴۹۸۳)
امام صادق(ع) نیز در اهمیت امنیت می‌فرماید: نعمت دنیا، امنیّت و تندرستى است، و كامل شدن نعمت در آخرت، رفتن به بهشت است. تا زمانى كه بنده وارد بهشت نشود، هرگز نعمت را كامل به دست نیاورده است. (معانی الأخبار: ص ۴۰۸ ح ۸۷ عن زید الشحام، بحار الأنوار: ج ۸۱ ص ۱۷۲ ح ۸.) به نظر می‌رسد که انسان تا وقتی به بهشت وارد نشده نباید خود را در امنیت بداند و همواره باید ترسان و خوفناک باشد؛ اما وقتی به بهشت وارد شد خود را در امنیتی مطلق و باقی خواهد یافت؛ زیرا هرگز در بهشت دگرگونی رخ نخواهد داد و تغییر بوجود نمی‌آید.
از منظر متون اسلامى، امنیت اجتماعى، یكى از بزرگترین و گواراترین نعمت هاى الهى است كه با نعمت تندرستى و سلامت برابرى مى كند. همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادى در زندگى بى‌مفهوم است ؛ ولى چنانکه گذشت، كمتر كسى قدر این نعمت بزرگ را مى‌داند.
از نظر آموزه‌های اسلامی، فقدان امنیت بدترین کمبودها در زندگی بشر است و انسان باید برای تامین آن تلاش کند و عوامل آشکار و نهان آن را شناسایی و در جستجوی تحقق آن به این عوامل تمسک کند. از این رو فقدان آن و عدم تلاش شخص یا جامعه برای تامین آن مورد نکوهش قرار گرفته  است.
پیامبر(ص) می‌فرماید: در گفتارِ بى كردار، و دیدنِ بى آزمودن... و زندگى بدون سلامت، و وطن بدون امنیّت و شادمانى، خیرى نیست.(كتاب من لا یحضره الفقیه: ج ۴ ص ۳۶۹). پس در جامعه‌ای که امنیت نیست هیچ خیری نیست؛ بلکه باید آن را بدترین سرزمین‌ها و جوامع بشری دانست؛ چنانکه امیرمومنان علی(ع) می‌فرماید: شَرُّ البِلادِ بَلَدٌ لا أمنَ فیهِ ولا خِصبَ؛ بدترینِ شهرها، شهرى است كه در آن، امنیّت و فراوانى نباشد.( غرر الحكم: ج۴ ص۱۶۵ ح۵۶۸۴، عیون الحكم والمواعظ: ص ۲۹۴ ح ۵۲۵۳.)
از نظر امام علی(ع) کسی که امنیت ندارد و همیشه ترسان و هراسان است، اصولا زندگی ندارد: الخائِفُ لا عَیشَ لَهُ؛ كسى كه در ترس و وحشت به سر مى بَرَد، زندگى ندارد.( غرر الحكم: ج۱ ص۲۵۱ ح۱۰۱۱، عیون الحكم والمواعظ: ص ۳۰ ح ۴۵۳.) این بدان معناست که حقیقت زندگی را باید در اموری چون امنیت جستجو کرد و فقدان امنیت که ترس و خوف است، به معنای فقدان زندگی است.
امنیت، مسئولیت دولت و نظام اسلامی
در فقه اسلامی با توجه به اهمیت زیاد امنیت و آرامش در سعادت بشر از منظر قرآن، به این امر توجه ویژه ای مبذول شده است. توجه قرآن به امنیت در این گستره وسیع از آیات خود گواهی روشن بر مسئولیت و تکلیف امت و امام برای تامین آن است.
نگاهی به درخواست امنیت از سوی حضرت ابراهیم (بقره، آیه۱۲۶؛ ابراهیم، آیه۳۵. ) و تأکید قرآن بر حرمت جنگ در ماههای حرام برای تامین امنیت و منت‌گذاری بر قریش و اهل مکه به سبب تامین آن و یادآوری بعضی اقوام بهره‌مند از نعمت امنیت مانند قوم سبأ (سبأ، آیه 18) نشانگر جایگاه و ارزش امنیت در فرهنگ قرآنی است.
هم چنین ارتباط بخش فراوانی از مباحث فقهی مانند حدود، دیات و جهاد با مقوله امنیت، نشان از اهمیت امنیت در اسلام و زمینه‌ای برای نهادینه شدن فرهنگ امنیت در جامعه ‌اسلامی است.
چنانکه گذشت از نظر اسلام ضروری است تا برای ایجاد و حفظ و صیانت از امنیت با افراد و گروه‌ها یا جوامع ضد امنیت مبارزه کرد و آنان را حذف یا بر جای خود نشاند.(مائده، آیه 33)
خداوند با آنکه مبارزه با کفر و شرک را به عنوان ظلم عظیم از وظایف و تکالیف هر مسلمانی دانسته است، با این حال اجازه نمی‌دهد که امنیت در همه احوال از فرد یا جامعه‌ای سلب شود؛ از این‌رو فرمان می‌دهد تا در ماه‌های حرام از هر گونه جنگ که موجب سلب امنیت است خودداری شود و مسلمانان حق ندارند در این ماه‌ها به جنگ رفته و از مشرکان و کافران سلب امنیت کنند.(توبه، آیات 4 و 5)
به هر حال، بر دولت اسلامی است تا به اشکال گوناگون از امنیت افراد جامعه و حتی جوامع دیگر دفاع و صیانت کند و به تامین آن اقدام نماید.




نوع مطلب : دانستنیهای مفید، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 9 آبان 1398
جمعه 17 آبان 1398 ساعت 20 و 50 دقیقه و 45 ثانیه
false tadalafil with prescription cost [url=http://viagrapid.com/generic-viagra-online.php]order viagra tablets from canada[/url]
too how soon does tadalafil start working out is tadalafil best taken on an empty stomach viagrapid.com along tadalafil generico milano strongly tadalafil 100 g http://viagrapid.com/generic-viagra-online.php sure tadacip 20 mg (generic tadalafil)
شنبه 11 آبان 1398 ساعت 03 و 53 دقیقه و 25 ثانیه
somewhere como reconhecer tadalafil falso [url=http://www.cialisps.com/]generic cialis canada[/url] across cost daily tadalafil fine tadalafil good morning commercial
buy cialis online well preço do tadalafil e levitra directly tadalafil heart medication http://www.cialisps.com/ once most common dose of tadalafil
جمعه 10 آبان 1398 ساعت 15 و 02 دقیقه و 55 ثانیه
less carry [url=http://viatribuy.com/]buy generic viagra pills online[/url] deliberately
practice deliberately tour best place to buy generic viagra already employer alone literature http://viatribuy.com/ lot round
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو