۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن
آرایش جنگی مقابل جنگ لایک ها
جنگ لایک ها عنوان جدیدترین کتاب، در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر فرهنگ و سیاست جوامع است. درواقع فضای مجازی عرصه ای جدید برای تغییر سرنوشت ملت هاست.
آرایش جنگی مقابل جنگ لایک ها
جنگ لایک ها عنوان جدیدترین کتاب، در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر فرهنگ و سیاست جوامع است. درواقع فضای مجازی عرصه ای جدید برای تغییر سرنوشت ملت هاست.

به گزارش جام، کتاب مهم و اثرگزار  «نبرد لایک ها: مسلح سازی رسانه های اجتماعی» (LikeWar: The Weaponization of Social Media)، تازه ترین اثر مکتوب پی.دبلیو سینگر (P. W. Singer)کارشناس برجسته در مسائل امنیتی قرن حاضر و امرسون بروکینگز (Emerson Brooking)، در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر سیاست و فرهنگ است. این کتاب در تاریخ 2 اکتبر  2018 با محوریت بررسی نقش جنگ رسانه ای در شکل دهی جهان پیرامون، منتشر شده است.

بررسی و مطالعه این کتاب کمک بسیار خوبی را برای درک تبیین  اهمیت فضای مجازی در بیانات مقام معظم رهبری می کند. ایشان در یکی از بیانات خود در مورد فضای مجازی می فرمایند :«حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. این فضا مثل یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان تر می شود. اگر ما بر این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم، زه کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه ای برای آن نداشته باشیم می شود یک تهدید».

 

کتاب جنگ لایک ها

پی دابلیو سینگر و امرسون تی بروکینگ نویسنده گان کتاب جنگ لایک ها

 

سوال اصلی در این کتاب در مورد چگونگی ورود مناقشات به فضای آنلاین و شکل گیری جنگ ها در فضای مجازی است، پی دابیلو سینگر و تی بروکینگ با تیکه بر عملکرد فضای مجازی در مهندسی افکار عمومی، توضیح می دهند که شبکه های مجازی چگونه می توانند در عالم واقعی تلفات بگیرند، و انتشار اطلاعات نادرست و جعلی چگونه می تواند سرنوشت ملت ها را تغییر دهد. بهترین مثال برای این واقعیت، پرونده قتل روزهای اخیر طلبه همدانی است که خبری دروغ توسط یکی از سلبریتی های پرمخاطب در معرض دید هشت میلیون مخاطب قرار داده می شود، و نتیجه آن شلیک گلوله به یک انسان بیگناه می شود.

 

 

مدل مسلح سازی فضای مجازی در جنگ لایک ها

 

فصل های کتاب عبارت است از:

فصل اول) جنگ آغاز می شود( مقدمه ای بر جنگ لایک)
فصل دوم) هر کابل یک رشته عصبی( چگونه اینترنت جهان را تغییر داد)
فصل سوم) واقعیت خارج از آن جا است ( رسانه اجتماعی و پایان راز ها)

فصل چهارم) امپراطوری ها تلافی می کنند( سانسور،اطلاعات غلط و دفن واقعیت)
فصل پنجم) ماشین غیر واقعی ( صداقت در مقابل ویروسی شدن)
فصل ششم) بر نت مسلط شوید ، بر روزگار مسلط خواهید شد (جنگ های جدید کانون توجه و قدرت)
فصل هفتم) جنگ لایک (مناقشاتی که بر وب و جهان حکمفرمانی می کنند)
فصل هشتم) اربابان دنیا ( قوانین جدید و حکمرانان جنگ لایک)
فصل نهم) نتیجه گیری ( آن چه که ما می دانیم و آن چه که ما می توانیم انجام دهیم)

 

 

مسلح شدن فضای مجازی

 

نویسندگان این کتاب، با الگو قرار دادن فعالیت های گروه داعش در فضای مجازی، و کمپین های انتخاباتی در چین  چگونگی ورود مناقشات به فضای آنلاین و شکل گیری جنگ ها از درون فضای مجازی، را توضیح می هند.نگارندگان ادعا می کنند که اکنون شبکه های اجتماعی محلی برای کشمکش جهانی اطلاعات است که میلیون ها انسان از ده ها کشور دنیا بر روی پلتفرم های گوناگون برپا می کنند. شبکه های اجتماعی روش فکری ما، نحوۀ کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف مان را تغییر می دهند و چیزی به نام میدان نبردِ جهانی ایجاد کرده اند که در آن ستاره های پاپ مانند تیلور سوئیفت و گروه های تروریستی مثل داعش برای مبارزۀ آنلاین بر سر جلب توجه ما از تاکتیک های یکسانی استفاده می کنند.

 

 

نبرد لایک ها در فضای مجازی

 

سینگر در یکی از مصاحبه های خود می گوید:در برخی موارد مسلماً فضای مجازی میدان نبرد بوده است. برخی کشورها از آن برای رسیدن به اهداف سنتی جنگ استفاده کرده اند بی آنکه گلوله ای شلیک کرده باشند. و کشورهایی مثل روسیه، متفاوت تر از کشورهایی مثل آمریکا از آن بهره می گیرند.

 

 

او می افزاید:وقتی داعشی ها تصمیم گرفتند در ژوئن ۲۰۱۴ به موصل حمله کنند، چه کار کردند؟ آن ها این تصمیم را با یک هشتگ اعلام کردند. آن ها مثل روسیه قواعد بازی را فهمیده بودند، ازجمله اینکه: دنیا در حال تماشاست و نمی توانید چیزی را پنهان کنید، پس باید واقعیت را بپذیرید و از شبکه های اجتماعی برای تبدیل پیام خودتان به پویشی فراگیر استفاده کنید.

 

نبرد لایک ها در فضای مجازی

 

 

ریچارد استینن کارشناس امنیت سایبر در سایت فوربی در مورد کتاب جنگ لایک در یاداشتی با عنوان «اینترنت نادان ها، چگونه ما باید همه در جنگ لایک شرکت کنیم» اینگونه می نویسد: «همان طور که یک ویروس در بدن بیمار منتشر شده و بدن بیمار دچار عفونت می شود، اطلاعات مهاجم و نادرست نیز اعضای آسیب پذیر یا کم اطلاع جامعه را مورد هدف قرار می دهد. همان طور که در یک روستا شاید تعدادی آدم نادان وجود داشته باشد، فضای مجازی از طریق شبکه های اجتماعی این آدم های نادان را در کنار یکدیگر جمع می کند. من سعی کردم تا تمام این کتاب را بخوانم و این کتاب در نوع خود بهترین است و این اولین کتابی است که ورق را در زمینه مطالعات استراتژیک، تاریخ جنگ و افزایش فزاینده مناقشات آنلاین برمی گرداند»

 

وی در قسمتی دیگر از یادداشت خود برای سایت فوربی می نویسد: « نبردهای آنلاین دیگر موضوع داستان های تخیلی و گزارش اتاق های فکر نیستند، بلکه قسمت اصلی مناقشات جهانی هستند. انقلاب های رنگی، بهار عربی و انتخابات ایران همه با جنگ لایک مرتبط هستند. در همه این ماجراها، تسلیحات شبکه های اجتماعی مؤلفه ای از آن ها بوده اند. هنوز دشوار است بگوئیم رای گیری خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا انتخابات 2016 آمریکا دلیلی است که این دو نویسنده این کتاب را نوشته اند. جنگ لایک یک شاخص تاریخی است که دلیلی بر یک تهدید در حال ظهور است.»

 

نبرد لایک ها در فضای مجازی

بر اساس ادعای نویسندگان کتاب سیاستمدران آمریکایی در داخل کشور نتوانستند از این ابزار قدرتمند استفاده کنند. در حالی که به خوبی در جنگ های نیابتی خود استفاده کرده اند. بر همین اساس مقام معظم رهبری با  نگاهی دقیق روند شکل گیری این عرصه جدید را رصد کرده و بارها و بارها به اهمیت آن اشاره کرده اند. ایشان در دیدار اخیر خود فرمودند: آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی‌های ما  جمع است؛ همان‌ طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخشهای مختلف.

ایشان برای حضور جریان ساز انقلاب در فضای مجازی در حکمی به تاریخ 17 اسفند 1390 ،به تشکیل هستة تصمیم ساز فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی) تأکید می کنند. با توجه به تشکیل این شورا اهداف مهم و مطالبات اصلی معظم‌له  به شرح ذیل می باشد:

مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملی و جهانی و توسعه آن به میزان آمادگی قطعی نظام برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات آن.

به حداقل رساندن اتکای کشور به کشورهای دیگر در استفاده از فضای مجازی و توابع آن در عرصه های فنی.

جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی جهت پاسخگویی حداکثری به نیازهای داخلی.

مشارکت حداکثری نیروها و تشکل های مردمی متعهد در یک فضای رقابتی جهت بهره برداری بهینه از فرصت ها.

حضور خلاقانه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در دو عرصه سخت افزاری و نرم افزاری خصوصاً در جهت ابداع خدمات نو، قوی و جذاب.

ساماندهی تبادل اطلاعات با شبکه جهانی.

فراهم آوردن شرایط لازم برای دستیابی فضای مجازی کشور به بالاترین سطح از امنیت و سلامت برای آحاد مردم، نظام و کلیه نقش آفرینان در فضای مجازی.





نوع مطلب : شناخت ارتش سایبری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 14 اردیبهشت 1398




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات