۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

«دو رویی سیاسی» خسارتهای بزرگی می‌زند/می‌گفتند با برجام چرخ کارخانه‌ها بهتر می‌چرخد،امروز می‌گویند با برجام چرخ تانکها نچرخید

جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ شفافیت سیاسی به اندازه شفافیت اقتصادی مهم است زیرا با «دو رویی سیاسی» منافع ملی در ابهام قرار گرفته و گاه خسارت‌های بزرگ و غیر قابل جبرانی بوجود می‌آید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصولگرایان،سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت دفتر تحکیم وحدت در نشست سالانه این تشکل در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت، اظهار داشت: مساله ی فساد چپ و راست نمی شناسد زیرا شیطان قسم نخورده که فقط یک جناح را وسوسه کند بلکه برعکس، «لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ».

وی با بیان اینکه برخورد جناحی و مقطعی با مساله فساد خود یک فساد خسارت بار است، افزود: آرمانگرایی عین فراجناحی بودن است و با جناح‌گرایی قابل جمع نیست؛ جناح زدگی یا به تعبیر مقام معظم رهبری «قبیله گرایی» با آرمان‌گرایی در تقابل است.

جلیلی همچنین تصریح کرد: صرف انتساب به یک جناح نباید موجب مصونیت افراد شود و برای مقابله با فساد باید آرمان‌ها و الگوهای انقلابی را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم که اختلاف داشته باشند در نهایت در یک جناح قرار می گیرند، عنوان کرد: جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی خود باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

جلیلی در ادامه با اشاره به دو آیه قرآن کریم «لایجرمنّکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی» و « یا ایهاالذین امنوا کونوا قوامین بالقسط شهداءلله ولو علی انفسکم اوالوالدین و الاقربین»، یادآور شد: آرمان عدالت بر اساس قرآن کریم دو قید روشن دارد و اگر جناح ها به این توصیه قرآن عمل کنند بسیاری از جدالهای بیهوده کمرنگ شده و مسایل اصلی کشور مطرح و حل و فصل خواهد شد زیرا بر اساس قرآن، همه باید مبارزه با فساد و اجرای عدالت را از خود و نزدیکان شان شروع کنند و البته در این مسیر نیز نباید دست به هر اقدام غلط و دور از تقوا زده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بی‌تقوایی سیاسی عدم شفافیت ایجاد می‌کند و باعث می شود یک نفر راجع به موضوع واحد در طول زمان و به تناسب شرایط مواضع متناقض بگیرد و یک جامعه را دچار سرگردانی کند و البته عاقبت چنین رفتاری نیز بی آبرویی است.

جلیلی افزود: شفافیت سیاسی یعنی صادقانه پای مواضع خود بایستیم و مسئولیت مواضع خود را برعهده بگیریم. با ایجاد شفافیت سیاسی باید مشخص شود افراد و جریان‌های مختلف در مواضع خود چقدر نوسان دارند و تا چه میزان بر حرفهای خود صادق و پایدار هستند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت عدم اصرار بر اشتباه خود نمونه ای از صدق است و اگر کسی متوجه شود در گذشته موضع اشتباهی اتخاذ کرده و امروز حرف خود را اصلاح کند، باید از آن استقبال کرد و آن طرف نیز باید اشتباه خود را جبران کند، ادامه داد: اما برخی که در گذشته با مواضع نادرست خود یک جامعه را دچار اشتباه و تردید کردند، بعد از مدتی بگونه‌ای مواضعشان تغییر می‌کند که انگار در گذشته هم موضع امروز را داشته‌اند و این مساله نمونه دوری از شفافیت و صدق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: شفافیت سیاسی به اندازه شفافیت اقتصادی مهم است زیرا با «دو رویی سیاسی» منافع ملی در ابهام قرار گرفته و گاه خسارت های بزرگ و غیر قابل جبرانی بوجود می آید.

جلیلی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جنبش دانشجویی می‌تواند مطالبه صدق و شفافیت باشد، بگونه‌ای که بین مواضع و رفتار چهره‌های سیاسی و یا حداقل در مواضع آنها یک هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید همزمان مطالبه شفافیت در عرصه سیاسی و اقتصادی داشته باشند، گفت: هم عدم شفافیت اقتصادی به فساد سیاسی و مدیریتی در کشور دامن می زند و هم عدم شفافیت سیاسی به بر باد رفتن سرمایه‌ها و منافع ملی کشور می‌انجامد.

جلیلی در ادامه با بیان راهکارهای ایجاد شفافیت و صدق در جامعه تصریح کرد: باید دوباره به مفاهیم و ادبیات زنده و حیات بخش قرآن و اهل بیت برگردیم و امروز بهترین فرصت برای عبور از فضای عدم شفافیت سیاسی و اقتصادی پدید آمده است و با توجه به نهج البلاغه و نامه حضرت علی علیه السلام به عثمان ابن حنیف و خطبه شقشقیه می‌توان به معارفی دست یافت که داروی مسایل امروز کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همانقدر که باید مفاسد مشترک همه جناح‌ها را با یک چشم دید باید عناصر خدوم و پاک دست را که در همه جناح‌ها حضور دارند را هم دید و آنها را به جامعه نشان داد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مبارزه با فساد یک بن بست نیست زیرا اساسا در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد، عنوان کرد: وقتی شاخص‌های قرآن در این مسیر به معنای واقعی کلمه به کار گرفته شود و جنبش دانشجویی نیز مطالبه شفافیت در عرصه‌های مختلف را انجام دهد مبارزه با فساد نیز بسیار بهتر از امروز انجام شده و پیش خواهد رفت.

وی در خاتمه مطرح کرد: در همین دانشگاه شهید بهشتی فردی به اسم دکتر مجید شهریاری وجود داشت که بزرگترین خدمات را به کشور انجام داد و باعث شد تا کشور به توان غنی سازی ۲۰% برسد و در مقابل این خدمت خود نیز یک ریال پول دریافت نکرد، لذا این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند تا در مقابل کسانی نباشند که بابت کارهای بیهوده خود حقوق‌های نجومی بگیرند و حتی مدعی مردم و نظام هم باشند.

در ادامه، جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که درباره بدعهدی امریکا در برجام و امکان بازگشت پذیری ایران سوال کرده بود، گفت: یکی از موضوعاتی که به بحث شفاف سازی کمک می‌کند همین موضوع هسته‌ای و برجام است و جنبش دانشجویی می‌تواند در این باره به شفاف سازی بسیار کمک کند.

وی افزود: مثلا باید نگاه‌های مختلفی که درباره برجام وجود داشت بدون هیچ حب و بغضی بررسی و شفاف شود و الان با گذشت یک سال از توافق هسته‌ای، مشخص شود کدام نگاه درست و کدام غلط بود؟ تا خدای ناکرده اشتباهات تکرار نشود.

جلیلی با بیان اینکه یکی از برکات اتفاقات چند سال گذشته، بیان شفاف نگاه های مختلف درباره مساله هسته‌ای بود، گفت: برخی ادعا می کردند اگر در این باره کمی عقب‌نشینی می‌کردیم تحریم‌ها لغو می‌شد اما همانها امروز می‌گویند آنطور که توقع بود امریکا به تعهداتش عمل نکرده است! بر مبنای چه تحلیل و محاسبه‌ای این توقع از سوی برخی چهره‌های سیاسی وجود داشته است؟ پس امروز باید این افراد شفاف به مردم بگویند که نگاه ما و توقع ما در این باره اشتباه بوده است.

برخی دیگر در ابتدا گفتند باید بگونه ای عمل کرد که چرخ کارخانه ها بچرخد، امروز می گویند برجام انجام شد تا چرخ تانک ها نچرخد و جنگ نشود! البته باید همان زمان نیز مشخص می شد که نچرخیدن چرخ برخی کارخانه ها چقدر با چرخش سانتریفیوژهای ما ارتباط داشت اما امروز باید شفاف سازی شود که بعد از برجام، آیا چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد یا نه؟

وی در ادامه گفت: سال گذشته برخی افرادی که از برجام دفاع می‌کردند امروز می‌گویند برجام این ایرادات را هم دارد و اصلا قرار نبوده با توافق هسته‌ای چرخ زندگی مردم بچرخد! در حالی که باید پرسید چه کسی وعده حل مسائل اقتصادی را بواسطه توافق هسته‌ای مطرح کرد و این توقع را در جامعه و مردم بوجود آورد؟

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تحریم‌ها و برجام گفت: بنده سال قبل در مجلس و محیط‌های دیگر بر اساس متن برجام، و ان شاالله صادقانه آنچه را فهمیدم بیان کردم و گفتم که این مقدار از تحریم‌ها باقی می‌ماند و حتی خاطرم هست یکی از روزنامه‌ها از قول من تیتر زد که تحریم‌ها باقی می‌ماند و از قول دیگری تیتر زد که تحریم‌ها لغو می‌شود. خوب است امروز بررسی شود که آیا تحریم‌ها باقی مانده یا لغو شده است؟

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره فرجام برجام گفت:در برجام خلل و فرج جدی وجود دارد و طرف مقابل برجام را به مثابه ابزاری برای مهار ایران و یک اهرم فشار بر مردم ما می خواهد.که با هم بستگی و انسجام ملی نباید این اجازه را به او داد.

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری، ضمن پیشنهاد به دانشجویان برای مطالبه تخصصی و توجه به مشکلات واقعی کشور گفت: باید درباره قراردادهای جدید نفتی، نظام تحول سلامت، مسایل کشاورزی مانند موضوع تراریخته و… توسط دانشجویان بحث های دقیق و کارشناسی پیگیری شود تا با شفاف سازی در این موارد کشور با سرعت بیشتری به پیشرفت خود ادامه دهد و در صورتی هم که این مسایل دچار ایراد است، جلوی آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که پرسید شما در سخنان تان گفتید در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد اما به نظر می رسد در مذاکرات هسته ای زمان شما بن بست ایجاد شده بود، گفت: اتفاقا من از شما دانشجویان می خواهم روند تحولات مذاکرات هسته ای در آن دوره را مرور کنید و قضاوت کنید که برای چه کسی بن بست بوجود آمده بود؟ زیرا از سال ۸۷ که گفتگوهای ژنو یک برگزار شد تا بهار سال ۹۲ و مذاکرات آلماتی ۲، این ۵+۱ بود که قدم به قدم عقب نشینی می کرد و همانهایی که قبل سال ۸۴ می گفتند ایران باید تاسیسات هسته ای خود را تعلیق، تعطیل و سپس تخریب کند به جایی رسیده بودند که با ما بر سر غنی سازی ۲۰% مذاکره می کردند و به جای نطنز درباره فردو گفتگو را ادامه می دادند.

جلیلی با اشاره به عقب نشینی امریکا در سال ۸۷ نیز گفت: آنها قبل از مذاکرات ژنو یک می‌گفتند ایران باید قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت را اجرا کند تا ما بر سر میز گفتگو با ‌ایران حاضر شویم اما در عمل حرف خودشان را نقض کردند و نماینده فرستاده و در گفتگوهای با ایران حضور پیدا کردند.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در ادامه گفت: سال ۸۷ در نشست خبری با سولانا وقتی یک خبرنگار پرسید چرا روند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و طولانی شده؟ پاسخ دادم دیپلماسی حوصله و صبر می‌خواهد و مثل قالی ایرانی است! یعنی با ظرافت و به تدریج جلو می‌رود ولی در نهایت نتیجه آن زیبا خواهد بود و برخلاف آنها که تلاش داشتند با دستپاچه کردن ما پرونده هسته ایران را به یک مساله امنیتی برای جهان جلوه بدهند، ما در این باره عجولانه رفتار نمی‌کردیم چون طرف مقابل بود که تلاش داشت با دستپاچه کردن ما سریع به نتیجه برسد و بگوید جامعه جهانی نگران پرونده هسته‌ای ایران است! معتقد بودیم بر اساس بیانیه کشورهای عضو اجلاس عدم تعهد که دو سوم جهان را شکل می‌دادند، پرونده هسته‌ای ایران کاملا مورد حمایت جامعه جهانی و صلح آمیز است.

وی افزود: خود آنها در آن زمان بیان کردند که عقربه ساعت هسته‌ای ایران تندتر از عقربه ساعت فشارهای به ایران حرکت می‌کند و علت آن هم این بود که با ملتی مواجه بودند که در برابر تهدیدها و فشارها نمی‌ترسید و منطقی از حقوق خود دفاع می کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره حضور وی در انتخابات آینده گفت: انتخابات یک فرصت برای شفاف سازی است تا کسی مبتنی بر توهمات بحثی را مطرح نکند. دغدغه اصلی ما بیشتر از حضور افراد در انتخابات باید شفاف سازی مواضع افراد و ترویج رویکردهای صحیح برای جامعه باشد تا نزدیک انتخابات رسانه‌های غربی نتوانند با فضاسازی کاذب و القائات نادرست، مسیر افکار عمومی را منحرف کنند.

وی درباره وحدت اصولگرایان و ائتلاف‌های انتخاباتی نیز گفت: وحدت و هم افزایی برای پیشبرد کارها امری ضروری است اما وحدت حول چه مساله‌ای باید باشد و آیا می‌توان قایل به وحدت قبیلگی بود و همزمان مدعی شفافیت، صدق و آرمانگرایی نیز بود؟ باید شاخص‌های وحدت که برگرفته از مواضع رهبر معظم انقلاب است مبنا باشد، نمی‌توان با کسی که برنامه دیگری دارد و مواضعش نیز نه تنها با گفتمان انقلاب تطابق ندارد، بلکه بعضا در نقطه مقابل قرار دارد وحدت کرد. در این صورت آن وحدت صرفا تلاشی برای کسب قدرت به هر قیمت است. این خلاف شفافیت و صداقت است و باید با مردم صادقانه رفتار کرد.

منبع:تسنیم





نوع مطلب : بهتربشناسیم(سیاسی)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 31 تیر 1395




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic