۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

بزرگترین مانع آزادی از نظر امام خمینی (ره)

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین محدودیت و مانع آزادی انتخاب را خودخواهی، قیام و عمل برای منافع شخصی و نفس به شمار آوردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصولگرایان، عماد افروغ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در گفت‌وگو با فارس به مناسبت ایام دهه فجر درباره اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام یکی از کسانی هستند که نه تنها درک و بینش همه جانبه از سیاست و زندگی سیاسی در اختیار مخاطب قرار دادند بلکه با جامع نگری که داشتند این درک و بینش را در چشم انداز و کلیتی هماهنگ و همخوان انسان شناسی فلسفی و اجتماعی قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رابطه منطقی ارزش شناختی یا حکمت نظری و عملی در اندیشه امام تنها به حیات سیاسی ایشان مرتبط نمی‌شود، اظهار داشت: امام جزو معدود شخصیت‌هایی بودند که شکاف بین الگو و عمل را با ورود به صحنه سیاست و رهبری انقلاب اسلامی و تداوم بخشیدن بدان پشت سر بگذارند و البته پیشرفت هم کنند.

افروغ با تأکید بر اینکه دستیابی به اندیشه سیاسی امام به سادگی امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: باید تلاش بزرگی بین متخصصان و صاحب نظران عرصه‌های مختلف صورت بگیرد. امیدوارم که دست اندرکاران نسبت به تبیین اندیشه‌های امام و تشکیل گروه‌های پژوهشی اهتمام کنند.

این استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: آزادی از مباحث سیاسی مناقشه آمیز است که برای تبیین آن در اندیشه امام هم باید تلاش زیادی صورت بگیرد، رافائل از فیلسوفان سیاسی معاصر بین دو مفهوم آزادی اراده یا انتخاب و آزادی عمل تمییز قائل شد. امام خمینی (ره) در سندی که تاریخچه سند مبارزاتی ایشان شناخته می‌شود به وضوح بزرگترین محدودیت و مانع آزادی انتخاب را خودخواهی، قیام و عمل برای منافع شخصی و نفس به شمار آوردند.

وی با بیان اینکه امام با رد میل گرایی لیبرال‌ها، از دایره تنگ طبیعت به سمت انسانیت و قیام الله سوق پیدا کرد، یادآور شد: ایشان معتقد بودند که خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به روزگار بدی رسانده و جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی زیر نفوذ دیگران هستند. بنابراین قیام برای منافع شخصی باید خفه شود و جمعیت شیعه متحد شوند.

افروغ در ادامه افزود: بنابراین موضع امام در بحث از خداوند، موضعی آشکار و بدون ابهام است موضع آرمان گرایان تنها طبیعت و یا فطرت مبهم اولیه است درحالیکه در اندیشه امام ،‌ جهت مطلوب آزادی عمل یا آزادی سیاسی خداوند متعال است. ایشان به نفی میل گرایی لیبرالیسم غربی پرداختند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) خداجویی را ارزش غایی اعمال و رفتار انسان و اسلام را دین حق و کامل به شمار آوردند، توضیح داد: ایشان با همه علاقه‌ای که به آزادی و استقلال سرزمین داشتند تحقق آن را موهبت و هدیه الهی می‌دانستند و معتقد بودند که مسیر اصلی ما اسلام است و به کرات مطرح کردند که مسیر ما اسلام است و ما اسلام می‌خواهیم و آزادی که اسلام تویش نباشد، نمی‌خواهیم!

افروغ درباره انواع آزادی در کلام امام خمینی (ره) گفت: انواع آن از آزادی‌های مصطلح تا شهادت در نوسان است آزادی رأی و انتخابات، تعیین سرنوشت، احزاب، فرهنگی، اقلیت‌های مذهبی، سیاسی و .. است اما آزادی بزرگتر، شهادت و دیگری آزادی از دخالت بیگانگان است.

وی در پایان یادآور شد: حضرت امام با نفی میل‌گرایی لیبرالیسم اصل را بر ایمان‌گرایی و نفی خودخواهی و شخصی و نفس‌پرستی قرار دادند، همچنین از نظر امام آزادی هر چند جنبه ابزاری و وسیله‌ای دارد اما تعابیری از جمله حق طبیعی، موهبت الهی، هدیه الهی و … این نکته را مشخص می‌کند که با سلب حقوق طبیعی و موهبت الهی از مردم و با اجبار و اکراه نمی‌توان ارزش‌های متعالی را در جامعه گستراند.





نوع مطلب : بهتربشناسیم(سیاسی)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 14 بهمن 1394




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات