۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

صهیونیسم مسیحی اولیه

 

صهیونیسم مسیحی اولیه
نویسنده: استیون آر. سایزر
مترجمان: حمید بخشنده، قدسیه جوانمرد

1. ظهور نص‌گرایی كتاب مقدس
اگر چه طرفداران صهیونیسم مسیحی ادعا می كنند كه این جریان كاملاً مبتنی بر كتاب مقدس است، (1) پیدایش آن به عنوان یك نظام الاهیاتی و جنبش دینی ریشه در نهضت دین پیرایی پروتستان دارد. نهضت دین پیرایی باعث احیای گرایش به عهد عتیق و روابط خدا با قوم یهود شد. ترجمه، انتشار و دسترسی رایگان مردم عادی به كتاب مقدس، تغییرات فاحشی در افكار عمومی پدید آورد. تفسیر كتاب مقدس دیگر امتیاز انحصاری (2) مقامات كلیسا نبود. كتاب مقدس اینك از میزهای خطابه ی كلیساهای پروتستان، (3) بر حسب شرایط تاریخی آن تعلیم می شد و به جای معنای تمثیلی، آن گونه كه قرن ها در كلیسای كاتولیك رم مرسوم بود، معنای صریح و ظاهری آن ارائه می شد.

در عین حال، ارزیابی جدیدی از جایگاه یهودیان در چارچوب اهداف خدا، به ویژه در نوشته های تئودور بیزا (4)- جانشین ژان كالوَن (5) در ژنو و مارتین بوتسر (6) در استراسبورگ به چشم می خورد. (7) كالون در كتاب نهادهای دین مسیحی تأكید كرد كه بهره مندی از مواهب خدا، مرتبط و منوط به وفاداری به پیمان است. (8) علاوه بر این، كالون تأكید می كرد كه فقط یك پیمان مشترك بین مؤمنان پیمان قدیم و جدید وجود دارد، « زیرا تنها ملكوت آسمان كه خداوند ما عیسی مسیح به پیروان خود وعده داده، ملكوتی است كه مسیحیان در آن با ابراهیم، اسحاق و یعقوب خواهند نشست. ( متی 8:11 )». (9)
در حالی كه كالون و لوتر چنین می پنداشتند كه واژه ی « اسرائیل» در رومیان باب 11، آیه 25 به كلیسای متشكل از مؤمنان یهود و غیر یهود اشاره دارد، همچنان كه كلیسای كاتولیك رم اعتقاد داشت، تئودور بزا (10) ( جانشین كالون در ژنو ) و مارتین بوتسر (11) ترجیح می دادند كه این واژه را فقط در مورد یهودیان بی ایمان و یهودیت به كار ببرند.
ویراستاران مختلف انجیل ژنو تحت تأثیر كالون و بیزا بیش از پیش از این برداشت حمایت كردند: بر اساس گفته پیترتون (12) در ویرایش های سال های 1557 و 1560 در ضمن نكته كوتاهی درباره ی رومیان باب 11 واژه « اسرائیل » را به عنوان « ملت یهود» تعریف كرد. در ویرایش های بعدی، این امر بسط داده شد تا گروش ملت یهود به مسیح اظهار شود. « او نشان داد كه زمانی فرا خواهد رسید كه كل یهود، به كلیسای مسیح خواهند پیوست، هر چند تك تك آنان چنین نخواهند كرد ». (13) ایده ی گروش قوم یهود، از طریق یادداشت های همراه این ترجمه كه قبل از نسخه شاه جیمز پرخواننده ترین ترجمه انجیل در انگلیس و اسكاتلند بود، و نیز آثار نویسندگان پیوریتان از قبیل ویلیام پركینز (14) و هیو بروتون (15) در مهاجرنشین های انگلیس و آمریكا گسترانده شد. (16)

2. تغییر كیش و بازگشت یهودیان

درتاریخ الاهیات مسیحی، تعمق راجع به تفسیر آیات 1 تا 10 از باب 20 مكاشفه یوحنّا و معنای هزاره موجب شده است متألهان سه گزینه را پیشنهاد كنند: (17) پساهزاره گرایی (18) قائل به دوره ی هزار ساله واقعی یا رمزی است كه در طول آن كلیسا قبل از بازگشت مسیح بر بدی فائق می آید؛ پیشاهزاره گرایی قائل است كه مسیح برای نجات كلیسا از شرارت بر می گردد و بعد از آن هزار سال بر زمین حكومت خواهد كرد؛ غیر هزاره گویی (19) قائل است كه مفهوم هزاره، نمادین یا قبلاً « محقق شده» (20) است و به ملكوت اشاره دارد، جایی كه ارواح در گذشتگان همراه با مسیح سلطنت می كنند.
آخرت شناسی پیوریتان اساساً پساهزاره گرا بود و بر اساس رومیان، باب 9 تا 11 قائل بود كه گرویدن یهودیان [ به مسیح ] موجب سعادت آینده ی تمام دنیا خواهد شد. « انگلستان پیوریتان و اسكاتلند عهد مدار به خوبی از بركت معنوی آگاه بود و آن، علاقه ای صرف به پیشگویی تحقق نیافته نبود بلكه آرزویی نیایش آمیز برای بركت افزون تر بود، كه این امر موجب شد آنان چنین جایگاهی برای اسرائیل قائل شوند». (21)
توماس برایتمن (22) (1562-1607) كه او را پدر آموزه ی « بازگشت یهودیان » می دانند، (23) گروش قریب الوقوع یهود را پیش بینی كرده بود. (24) او در كتاب كشف المكاشفه (25)، (26) كه به معنای « رازگشایی از كتاب مكاشفات یوحنا » است، چنین نظر داده بود كه جلوس ملكه بود الیزابت بر تخت سلطنت در سال 1558 آغازگر هفت جام (27) [ عذاب بر زمین ] و هفتمین شیپور باب دهم مكاشفه یوحنّا در 1588 با نابودی ناوگان دریایی اسپانیا به گوش رسیده بود. وی اظهار داشت كه امپراتور عثمانی ( پیامبر دروغین )، گر چه با كلیسای رم ( دجّال ) ائتلاف شومی را بوجود آورده است، به دنبال « دعوت یهودیان برای مسیحی شدن»، درهم خواهد شكست و « از آن پس تا پایان جهان، آرامشی سعادت آمیز» (28) برقرار خواهد بود. تفسیر وی بر دانیال، باب 11- 12 كه برای اولین بار در سال 1614 به چاپ رسید، دارای این عنوان توضیحی بود: « بازگشت یهودیان و دعوت آنان به دین مسیح پس از نابودی كامل دشمنان سه گانه شان به صورت تزویرآمیز بیان می شود». (29)
همچنین برایتمن معتقد بود كه « تجدید حیات بنی اسرائیل مسیحی مركز جهان مسیحیت » خواهد شد. (30) سخنرانی ها و نوشتارهای برایتمن با استقبال فوق العاده ای روبرو شد و نظریات او حتی بر محافل دولتی انگلیس تأثیرگذار بود. به عنوان مثال، در 1621، سِر هنری فینچ (31) وكیل برجسته و نماینده ی پارلمان با چاپ كتابی تحت عنوان بازگشت بزرگ جهان ( دقیقاً با همین لفظ ) یا دعوت از یهودیان ( و در كنار آنان ) تمام ملت ها و كشورهای جهان به دین مسیح، (32) باعث رواج بیشتر دیدگاه های برایتمن شد. او در این كتاب چنین اظهار داشت:
منظور روح القدس [ در كتاب مقدس ] آنجا كه از اسرائیل، یهودا، صهیون و بیت المقدس نام می برد، اسرائیل معنوی یا كلیسای خدا متشكل از غیر یهودیان یا متشكل از یهودیان و غیر یهودیان نیست... بلكه اسرائیل به معنای دقیق كلمه، از نسل فرزندان یعقوب است. این نظر باید نسبت به بازگشت آنان به سرزمین مقدس و اماكن باستانی و غلبه دشمنانشان نیز اعمال شود... آنان كلیسای شكوهمندی را در خود سرزمین یهودا برپا می كنند... این ها و موارد نظیر آن، تمثیل هایی نیستند كه در قالب مشابهت های دنیوی یا نجات از طریق مسیح بیان می شوند ( از آنجا كه آن ها نشانه های رمزی (33) و مَجازها (34) بودند ) بلكه مقصود واقعی و حقیقی از آن ها، یهودیان است. (35)
اصلاح گرایان دیگری همچون ریچارد سیبز (36)، ساموئل راترفورد (37) و جان اوئن (38) و نیز پساهزاره گرایان متساویاً معتقد بودند كه روزی یهودیان به عیسی مسیح ایمان خواهند آورد و بخشی از كلیسا می شوند، همان چیزی كه مشتاقانه از خدا طلب می كردند. (39) این اعتقاد به تغییر كیش یهودیان چنان در سراسر جهان با استقبال روبرو شد كه آن را در اعتراف نامه ی بزرگ وست مینستر (40) و « بیانیه ساووی » كلیساهای مستقل (41) در سال 1958 به نگارش در آوردند. این بیانیه اظهار داشت:
ما آرزو داریم كه در آخرالزمان، دجال نابود شود، یهودیان بیدار شوند، دشمنان حكومت ( مسیح ) پسر عزیز خدا دچار هزیمت شوند، كلیساهای مسیح با بهره گیری آزادانه و وافر از نور و فیض الاهی گسترده تر شوند و تزكیه یابند و از صلح و آرامش و عزتی بیش از قبل در جهان برخوردار شوند. (42)
همین نگرش خوش بینانه پساهزاره گرایان بود كه تا حدودی باعث گسترش جنبش های تبلیغی پروتستان های اروپا در قرن های هفدهم و هجدهم شد. به عنوان مثال، اِبنیزر و جوئناكارترایت، (43) پیوریتان های انگلیسی مقیم آمستردام، با اعتقاد راسخ به این كه بازگشت یهودیان به سرزمین مقدس پس از ایمان به مسیح صورت می گیرد، درخواستی را به دولت انگلیس فرستادند و در آن خواهان لغو ممنوعیت سكونت یهودیان در انگلیس و كمك به آنان برای بازگشت به فلسطین شدند. « ملت انگلستان و ساكنان هلند، اولین و آماده ترین كسانی هستند كه پسران و دختران اسرائیل را با كشتی های خود به سرزمین موعود، كه میراث ابدی نیاكانشان ابراهیم، اسحاق و یعقوب است، انتقال می دهند». (44) ظاهراً این اولین باری بود كه بشر به جای تكیه به خدا برای تحقق بازگشت یهودیان، درصدد برآمد كه با مداخله ی خود بدان دست یابد. (45)
آخرت شناسی پساهزاره گرایانه از اواخر قرن هفدهم و آغاز هجدهم، به ویژه در طول دوران بیداری بزرگ (46) در میان پروتستان آمریكا و اروپا غالب بود. (47) نوشتارها و سخنرانی های تبلیغی جاناتان ادواردز (48) (1703- 1785)، و جورج وایت فیلد (49) در رواج این عقیده تأثیر بسزایی داشت كه هزاره ی سلطنت مسیح آغاز شده است، به زودی حق در سراسر جهان بر باطل پیروز می شود و بركات صلح و نیك بختی الاهی به دنبال گروش همه ملت ها از جمله اسرائیل، پیش از بازگشت شكوهمندانه مسیح تحقق خواهد یافت. (50)
هر چند كه ما نمی دانیم چه زمانی یهودیان به مسیح رو می آورند، ولی شاید بر اساس كتاب مقدس بتوان تا حد زیادی مشخص كرد كه این امر قبل از شكوهمندی بخش غیر یهودی كلیسا خواهد بود... یهودیان از كفر خود دست بر می دارند. یهودیان، بدعهدی دیرینه (51) خود را به كلی رها می كنند و همگی با هم به مسیح مقدس ایمان می آورند... دركتاب رومیان، باب یازدهم هیچ چیز یقینی تر از تغییر كیش یهودیان (52) پیشگویی نشده است... و سپس آنان در كنار غیر یهودیان تحت لوای دین واحد گرد هم می آیند. (53)
ادواردز بر اساس تفسیر خود از كتاب مكاشفه، باب 6، آیه 1 چنین نظرپردازی كرد كه جام های خشم خدا در طی نهضت دین پیرایی ریخته شده است؛ دوران زمامداری پاپ (54) در سال 1866 به پایان می رسد؛ اسلام از بین می رود؛ یهودیان تغییر كیش می دهند؛ و دیری نمی پاید كه ملحدان آمریكا و آفریقا و هند به عیسی ایمان می آورند. (55) در چنین شرایطی كه روح تجدد و مسیحیت بر جهان حاكم شده بود، فلسطین كم كم همان سرزمین قانونی یهودیان تلقی شد. جنبش صهیونیستی اولیه (56) تحت حمایت كلیسای پروتستان با این اعتقاد ظهور كرد كه كتاب مقدس وعده داده است كه قبل از رجعت دوم عیسی، (57) قوم یهود یك باره به مسیحیت « می گروند» و بعد از آن به فلسطین بر می گردند و در كنار دیگر ملت های مسیحی از موجودیتی ملی برخوردار می شوند. اگر مشخصه ی عصر صهیونیسم اولیه (58) در قرن های هفدهم و هجدهم، رابطه ی میان پیوریتان ها با « بنی اسرائیل» (59) بود، در قرن نوزدهم مشخصه ی آن به پیوند بین پروتستان های انجیلی و یهودیان تبدیل شد. (60)

پی‌نوشت‌ها:

1.7. Wendell Stearns, Biblical Zionism, (Hilversum, Holland, Moriah foundation, 1994); International Christian Emboassy Jerulasem, Christians and Israel, essays in Biblical Zionism and on Islamic Fundamentalism, (Jerusalem, International Christian Embassy Jerusalem, 1996); Arnold Fruchtenbaum, Israelology, The Missing Link in Systematic Theology, (Tustin, California, Ariel, 1989).
2. exclusive prerogative
3. Protestant pulpits
4. Theodore Beza
5. John Calvin
6. Martin Bucer
7. Gary DeMar & Peter Leithert, The Legacy of Hatred continues, (Tyler, Texas, Institute of Christian Econimics, 1989), p 45ff.
8. John Calvin, Institutes of the Chrisian Religion, electronic edition. IV, xvi, 14.
(Garland, TX: Galaxie Software, 1999).
9. Ibid.. Il.X.2.23.
10. Theodore Beza
11. Martin Bucer
12. Peter Toon
13. Murray, op.cit., p 41.
14. William Perkins
15. Hugh Broughton
16.Toon, op.cit., p 24
17. Stanley J.Grenz, The Millennial Maze. Sorting out Evangelical Options. (Downers Grove, InterVarsity Press, 1992); Robert G.Cluse, ed., The Meaning of the Millennium, (Downers Grove, InterVarsity, 1997); Cornelis P. Venema, The Promise of the Future, (Edinburgh, Banner of Truth, 2000), pp 189-362.
18. Postmillennialism
19. Amillennialism
20. Ibid., p 235.
21.Murray, op.cit., pp 59-60.
22. Thomas Brightman
23. Sharif, op.cit., p 18.
24.Toon, op.cit.. p 26.
25.Apocalypsis Apocalypseos
26.First published in Frankfurt in 1609. The English translation, A Revelation of the Revelation, published in Amsterdam, dates from 1615. Samuel Macauley Jackson ed. The New Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge, (Baker Book House, Grand Rapids, 1953). see also R. Clouse, “The Apocalyptic Interpretaion of Thomas Brightamn and Joseph Mede.” Bulletin of the Evangelical Theological Society, Vol.XI (1968). 181-193.
27. seven vials
28. Edward E.Hindson. "Medieval and Reformation Backgrounds of Dispensationalism" The Conservative Theological Society (2001), http://www.conservativeonline.org
29. ترجمه انگلیسی آن در سال 1644 منتشر شد.
30. Toon, op.cit., pp 30-31.
31. Sir Henry Finch
32. The World"s Great Restauration (sic) or Calling of the Jews, (and with them) all the Nations and Kingdoms of the Earth, to the Faith of Christ
33. types
34. figures
35.Mayir Verete, "The Restoration of the Jews in English Protestant Thought, 1790-1840". Middle Eastern Studies, 8. p 14. see also Wagner, op.cit., p87.
36. Richard Sibbes
37. Samuel Rutherford
38. John Owen
39.DeJong, op.cit., pp 27-28.
40. Westminister Larger Confession
41. Congregationist Savoy
Declaration
42. DeJong, op.cit., p 38.
43. Joanna Cartwright
44. See Don Patinkin, ‘Mercantilism and the Readmission of the Jews to England.’ Jwish Social Studies, 8. July (1946), pp 161-78: and Cecil Roth. England in Jewish History, (London, Jewish Historical Society of England, 1949), p7, cited in Sharif, op.cit. p 24.
45. Sharif, op.cit., p25.
46. Great Awakening
47. Cornelis P.Venema. The Promise of the Future, (Edinburgh, Banner of Trust, 2000), pp 219-229.
48. Jonathan Edwards
49. George Whitefield
50. دیگر الهی دانان برجسته ی طرفدار این دیدگاه عبارتند از: جی. ای. الکساندر، رابرت دابنی، چارلز هاج، ای ای. هاج و بی. بی. وارفیلد و لورین بوتنر و چارلز اچ. اسپورجن. نک:
"Postmillennialism", in tlie Meaning of the Millennium: Four Views edited by Robert G. Clouse. (Downers Grove.IUinois, Intervarsity, 1977), pp17ff.
51. old infidelity
52. conversion of the Jews
53.Jonathan Edwards, The Complete Works of Jonathan Edwards, Volume 1 (Edinburgh, Banner of Truth, 1974), p607.
54. the Papacy
55.Robert G.Clouse, Robert N. Hosack and Richard V.Pierard, The New Millennium Manual, (Grand Rapids, Michigan, Baker, 1999), pp90-91.
56. proto- Zionist movement
57. Second Advent
58.proto- Zionist era
59. the Israelites
60. Jan Nederveen Pieterese, "The History of Metaphor: Christian Zionism and the Politics of Apocalypse" Archives de Sciences des Religions, 75 (1991), pp75-104.

منبع مقاله :
سایزر، استیون آر؛ (1386)، صهیونیسم مسیحی، ترجمه ی حمید بخشنده، قدسیه جوانمرد، قم: نشر کتاب طه، چاپ اول




نوع مطلب : دانستنیهای مفید، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 27 آذر 1393




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic