۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

تعریف صهیونیسم مسیحی

 تعریف صهیونیسم مسیحی
نویسنده: استیون آر. سایزر
مترجمان: حمید بخشنده، قدسیه جوانمرد

ظاهراً اصطلاح « صهیونیست مسیحی » را اولین بار تئودور هرتسل برای توصیف هنری دونان (1)، بشر دوست (2) سویسی و پایه گذار صلیب سرخ ، به كار برده است.

دونان از معدود افراد غیر یهودی (3) بود كه به اولین كنگره صهیونیسم (4) دعوت شد. صهیونیسم مسیحی، به ساده ترین بیان، شكل سیاسی یهود دوستی (5) است و می توان آن را « حمایت مسیحیان از صهیونیسم » (6) تعریف كرد. والتر ریگانز (7)، این اصطلاح را در یك معنای صریح سیاسی چنین تفسیر می كند: « هر فرد مسیحی كه از اهداف صهیونیستی كشور مستقل اسرائیل، ارتش آن، دولت و آموزش و پرورش آن و غیره حمایت می كند، اما می توان آن را هر فرد مسیحی توصیف كرد كه به هر دلیلی از كشور اسرائیل حمایت می كند». (8)
لوئیس حماده (9) در مقام تعریف این اصطلاح به ارتباط بین صهیونیسم یهودی سكولار و صهیونیسم مسیحی اشاره می كند:
اصطلاح صهیونیسم به جنبش سیاسی و یهودی ای اطلاق می شود كه هدف آن ایجاد موطن ملی در فلسطین، برای یهودیان آواره است. از طرف دیگر، صهیونیست مسیحی فردی است كه بیشتر تمایل دارد به خدا كمك كند تا طرح پیشگویانه اش از طریق یهودیان ظاهری و سیاستمدار (10) تحقق یاید نه این كه به خدا كمك كند تا طرح تبشیری (11) خدا را از طریق پیكر مسیح [ = مسیحیان مؤمن ] تحقق بخشد. (12)
اگر چه حماده در اظهار این كه صهیونیست های مسیحی در اصل از یك جنبش سیاسی و سكولاری حمایت می كنند بر حق است، امروزه به طور فزاینده ای صهیونیسم مسیحی را با عناصر مذهبی حاكم بر دستور كار صهیونیست ها، به ویژه ساكنان شهرك های یهودی و جنبش كوه معبد یكسان می دانند. علاوه بر این، صهیونیسم مسیحی بسیار پیچیده تر از آن است كه حماده بیان می دارد، بدین معنا كه برخی آژانس های پیشتاز آن، به ویژه یهودیان حامی عیسی و سازمان خدمات كشیشی كلیسا در میان قوم یهود (13) (CMJ) هم به « طرح پیشگویانه» (14) و هم به « طرح تبشیری» برای قوم یهود ملتزم هستند. مبلّغان انجیلی به ویژه در این خصوص بیش از پیش اختلاف نظر یافته اند كه آیا صهیونیسم مسیحی مبتنی بر كتاب مقدس و مطابق با راست كیشی است یا جنبشی بدعت آمیز و فرقه ای است. كالین چپمن (15) اظهار می كند: « در جهانی كه مذهب اینقدر در تار و پود سیاست رسوخ كرده و متون مقدس چنین تأثیر عمیقی بر عملكرد سیاسی داشته است نمی توان وضعیت دیگری را در هیچ نقطه ای تصور كرد». (16)
به عنوان مثال، ریگانز پیرامون ارتباط میان الاهیات و سیاست در صهیونیسم، جزئیات بیشتری را ذكر می كند:
صهیونیسم مبتنی بر كتاب مقدس كه بی شك آرمان هر مسیحی است، اساساً راجع به خدا و اهداف اوست. بنابراین صهیونیسم وقتی كه به درستی از چشم انداز خاص مسیحی نگریسته شود، شاخه ای از الهیات تلقی خواهد شد نه شاخه ای از سیاست... كشور اسرائیل صرفاً آغاز چیزی است كه خدا برای قوم یهود و از طریق آن انجام می دهد. (17)
او در ادامه اظهار می دارد كه مسیحیان نه تنها باید از ایده ی [تشكیل ] دولت یهود حمایت كنند، بلكه باید از سیاست های آن نیز پشتیبانی كنند. «معقولانه ترین راهی كه من پیشنهاد می كنم این است كه مسیحیان... باید اصولاً از كشور اسرائیل به عنوان مظهر رحمت خدا (18) و وفاداری او به پیمانش و به عنوان نشانه كتاب مقدس مبنی بر این كه خدا در كار جهان فعال مایشاء است، حمایت كنند. (19)
شاخه اسرائیلی شورای لوزان (20) در باب تبشیر یهود (21) كه اكثر فرقه های انجیلی و كرامت گرا (22) و نیز دفاتر تبلیغی مسیحایی و انجیلی را متحد می سازد، در سال 1989 بدون آن كه حدود جغرافیایی سرزمین اسرائیل را مشخص كند، نظر قاطع زیر را اظهار كرد:
ما اعتقاد راسخ داریم كه قوم یهود در راستای تحقق بخشی وعده های خدا در كتاب مقدس، نسبت به سرزمین اسرائیل دارای حق است. علاوه بر آن، ما موجودیت سیاسی و ملی یهودیان را در داخل مرزهای امن و تضمین شده، مشروع اعلام می كنیم. (23)
سفارت بین المللی مسیحیان در اورشلیم، (24) صهیونیسم انجیلی را « الهیات پیشتاز (25) برای " دوره ی آخرالزمان"» (26) می خواند:
صهیونیسم مبتنی بر كتاب مقدس رشته طلایی حقیقت كتاب مقدس است كه برای همه ملت های جهان مایه ی بركت و رحمت است و كوششی است برای شركت داشتن در آنچه كه خدا در جهان برای درآوردن انسان ها به سوی رابطه ی مجدّد با خود انجام می دهد... صهیونیسم انجیلی نقشی را كه خدا به اسرائیل عطا كرده، درك می كند ( اشعیا 60: 1-3 ) و این باور را ترویج می كند كه اقدام به عنوان واسطه ی خدمتگزار (27) در جهت تحقق تقدیر خدا برای اسرائیل، به معنای حصول بركت برای همه ی ملت های دیگر روی زمین است، زیرا كه « غیر یهودیان به نور شما گردش خواهند كرد» ( اشعیا 60: 3 )... از نظر صهیونیست انجیلی، بازگشت قوم اسرائیل به سرزمین تاراج شده قدیم شاهدی بر نجات وعده داده شده به جهانیان است... حمایت از اسرائیل ( پیدایش 12: 3 و مزامیر 15: 27 ). تأمین آسایش آن ( اشعیا 40: 1- 2 ) و دعا برای آرامش آن ( مزامیر 122: 6؛ اشعیا 62: 6- 7 ) به معنای جد و جهد در راستای خواست خداست. (28)
بنابراین، هواداران اسرائیل این گونه استدلال می كنند كه صهیونیسم مسیحی زاییده ی این اعتقاد راسخ است كه خدا، صرف نظر از كلیسا، دارای ارتباط خاص و مستمر و هدف پیمان مدارانه با قوم یهود است و قوم یهود حق الاهی برای تملك سرزمین فلسطین دارد. این استدلال مبتنی بر تفسیر ظاهری و آینده گرای كتاب مقدس مبتنی بر این اعتقاد است كه پیشگویی های عهد عتیق راجع به قوم یهود رفته رفته در كشور كنونی اسرائیل تحقق می یابد. از نقطه نظر صهیونیست های مسیحی، وعده ی خدا به ابراهیم، بی قید و شرط و ابدی است.
این سرزمین را از رود نیل تا رود بزرگ، فرات (29)، به فرزندان تو خواهم بخشید... تمام سرزمین كنعان را، دیاری كه الان در آن بیگانه هستید، به عنوان ملك همیشگی به تو و ذریّه ی تو بعد از تو خواهم بخشید و من پروردگار آنها خواهم بود. ( پیدایش 15: 18‌؛ 17: 8 ). (30)
از این رو، صهیونیست های مسیحی همواره حامیان و مدافعان كشور اسرائیل هستند. حمایت آنها پیوسته مستلزم مخالفت با كسانی است كه از منتقدان و یا دشمنان اسرائیل به شمار می آیند، اما گذشته از این به توجیه عملكرد اسرائیل در اشغال كرانه باختری، جولان و غزه و اسكان مهاجران یهود در این شهرها بر اساس دلایل كتاب مقدس منجر می شود. همچنان كه تنش ها در خاورمیانه افزایش می یابد، تلاش ها برای یافتن توجیه مناسب اخلاقی نیز افزوده می شود و از كتاب مقدس هم برای خاموش كردن انتقادكنندگان اسرائیل و هم برای توبیخ اسرائیل استفاده می كنند. در چنین فرهنگ دوگانه ای صهیونیسم ستیزی مرادف با یهود ستیزی است، در حالی كه بعضی از صهیونیست ها و دانشگاهیان یهودی غیر صهیونیست اعتراف می كنند كه از شوآ، با تعبیر هولوكاست شناسی (31) بهره برداری شده است تا اسرائیل را از نكوهش [ راجع به اقداماتش در خاورمیانه ] مصون سازند. (32)
مخالفت با صهیونیسم مسیحی اساساً از پروتستان های انجیلی، (33) كاتولیك های رم (34) و تشكیلاتی لیبرال همچون « شورای جهانی كلیساها» (35) شروع شد. (36) به عنوان مثال، [ خانم ] گریس هالسِل (37) می پرسد: « پیام صهیونیسم مسیحی چیست؟ به بیان ساده می توان گفت: تمام اعمالی را كه اسرائیل مرتكب می شود، خدا طراحی كرده است و ما هم باید چشم بپوشیم، تأیید كنیم و حتی بستاییم». (38) این گفته باعث شد كه دیل كرولی (39) یكی از گویندگان تلویزیون واشنگتن، صهیونیسم مسیحی تدبیرگرا (40) را یك فرقه و در حقیقت « بالنده ترین فرقه در آمریكا» توصیف می كند:
« هواداران واقعی » صهیونیسم مسیحی به اندازه جریان غالب، كه طبقه ی متوسط و بالاتر از متوسط آمریكائیان را در بر می گیرد، نیستند. صهیونیست های مسیحی هر هفته میلیون ها دلار به مبلغان مسیحی تلویزیون می پردازند تا اصول این فرقه را تبیین كنند. آنان آثار هال لیندزی (41) و تیم لائه (42) را می خوانند و تنها هدف آنان این است كه: زمینه ساز دخالت خدا برای عروج آنان به آسمان و رهایی از همه ی مشقت ها باشند، كه از آنجا نظاره گر آرماگدون و ویرانی سیاره ی زمین خواهند بود. (43)
شورای كلیساهای خاورمیانه (44) نیز، صهیونیسم مسیحی را « به علت ارائه تفسیری بدعت آمیز (45) از كتاب مقدس» رد كرده است، (46) و علاوه بر این نیز جان استات، (47) آن را « منفور كتاب مقدس » (48) می خواند.
صهیونیست های مسیحی آگاهانه یا غیرآگاهانه، بر دستور كار مذهبی یهود (49) كه به خوبی توسط خاخام شلومو آوینر (50) بیان شده، صحّه می گذارند. خاخام آوینر ادعا می كند: « ما نباید فراموش كنیم... كه مهم ترین هدف ما از جمع كردن یهودیان تبعید شده و تشكیل كشور اسرائیل، بازسازی معبد سلیمان است. معبد دقیقاً در رأس هرم برنامه ی ماست». (51) یسرائیل میدا، (52) یكی دیگر از خاخام های یهود، پیوند بین سیاست و الهیات در صهیونیسم یهودی (53) را این گونه توضیح می دهد: « این رابطه چیزی جز حاكمیت نیست. كسی كه كوه معبد [= حرم الشریف ] را در اختیار بگیرد، بیت المقدس را هم در كنترل خود دارد. و كسی كه بیت المقدس را در اختیار بگیرد، سرزمین اسرائیل را هم تحت كنترل دارد». (54)
این الگو را می توان از طریق سه حلقه ی متحدالمركز ترسیم كرد. حلقه ی بیرونی نشانه ی سرزمین مقدس، حلقه ی میانی نشانه ی بیت المقدس و حلقه درونی نشانه معبد سلیمان است. این سه حلقه دستور كار صهیونیستی (55) را تشكیل می دهد، كه بر اساس آن در سال 1948 ادعای مالكیت سرزمین مقدس را كردند و شهر قدیم بیت المقدس را در سال 1967 اشغال كردند و درباره ی مكان معبد سلیمان همچنان مجادله می كنند. در نظر صهیونیست های مذهبی، اعم از یهودی و مسیحی، این سه حلقه جدایی ناپذیرند. بنابراین پندار صهیونیست های مسیحی، آن است كه بكوشند تا شاهد تسلط انحصاری یهودیان (56) بر هر سه حلقه باشند، زیرا این امر در نهایت مایه ی بركت برای كل جهان است در صورتی كه، ملت ها خواست خدا را تشخیص دهند و آنچه را كه خدا ظاهراً در اسرائیل و از طریق آن انجام می دهد، بپذیرند. (57)

پی‌نوشت‌ها:

1. Henri Dunant
2. philanthropist
3. Gentiles
4. اولین كنگره صهیونیسم در 1897 در سوئیس برگزار شد. كنگره ی صهیونیسم تا سال 1903 سالی یك بار، پس از آن سالی دو بار و پس از جنگ جهانی هر چهار یا پنج سال یك بار برگزار می شد. در این كنگره نمایندگانی از احزاب، سازمان ها، و اتحادیه های صهیونیستی از كشورهای مختلف شركت می كردند. كنگره صهیونیسم را می توان پارلمان جنبش صهیونیسم جهانی به شمار آورد كه از نظر ئئوریك، بالاترین قدرت در سازمان صهیونیسم جهانی است. كنگره قوانین را تصویب می كند، گزارش دیگر مؤسسه های صهیونیستی را مورد بررسی قرار می دهد، سیاست های آن ها را مشخص می سازد، و مؤسسه های جنبش صهیونیستی و نهادهای مركزی آن را انتخاب می كند كه عبارتند از: شورای عمومی صهیونیسم، كمیته اجرایی، ریاست سازمان صهیونیسم جهانی، دادگاه كنگره صهیونیسم، وكیل عمومی سازمان صهیونیسم جهانی، و بازرس مالی سازمان صهیونیسم جهانی.
5. philo- Semitism
6. Colin Chapman, Whose Promised Land, Israel or Palestine?, revised edition (Oxford, Lion, 2002). p274.
7. Walter Riggans
8. Walter Riggans, Israel and Zionism, (london, Handsell,1988), p19.
9. Louis Hamada
10. physical and political Israel
مقصود از « یهودیان ظاهری » کسانی هستند که پدر و مادرشان یهودی اند و به عبارت دیگر « ذریة یعقوب » یه شمار می آیند و لو هر کار غیرمؤمنانه را انجام دهند.
11- evangelistic plan
12. Louis Bahjat Hamada, Understanding the Arab World. (Nashville, Nelson,
1990), p189.
13- Chruch"s Ministry Among Jewish People
14. "prophetic plan "
15. Colin Chapman
16. Chapman, op.cit.. p304.
17.Walter Riggans. The Covenant with the Jews, (Tunbridge Wells. Monarch,
1992), pp91, 93.
18. God,s mercy
19. Walter Riggans. Israel and Zionism (London, Handsell Press. 1988), p21.
20. Lausanne Consultation
21. jewish Evangelism
22. charismatic
23. Baruch Maoz, ‘A Statement on Christian Zionism’, Mishkan, 1,12 (1990), p6.
24. International Christian Embassy. Jerusalem
25. Cutting edge theology
26. the Last Days,
27. servant intercessor
28. International Christian Embassy, Jerusalem, "Biblical Zionism, Cutting Edge Theology for “the last Dyas"”, Word from Jerusalem, September (2001), p9.
29. Euphrates
30. Rob Richards, Has God Finished with Israel? (Crowborough, Monarch, 1994), p177.
31. holocaustology"
هولوكاست به معنی « قتل عام یهودیان» توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم است؛ ریشه یونانی این واژه، holos به معنی « همه= whole» و kaustos به معنی « سوزانده شده= burnt» است و بنابراین مترادف هولوكاست در زبان فارسی، واژه ی « همه سوزی» است.
32. Ruth Rosen, "Holocaustology, Past Oppression, Present Excuse?’ Issues, 13:5 (2000); Norman G.Finkelstein, The Holocaust Industry, Reflections of the Exploitation of Jewish Suffering, (London, Verso. 2000); Sam Schulman, "Did Six Million Die for This?" Jewish World Review, January (2000).
33. Chapman, op.cit.; Donald Wagner. Anxious for Armageddon, (scottdale, Pennsylvania, Herald Press, 1995); Dying in the Land of Promise, (London, Melisende, 2001); Gary Burge, Who are God"s people in the Middle East? (Grand Rapids, Michigan, Zondervan. 1993); Kenneth Cragg. Palestine, the Prize and Price of Zion, (London, Cassell. 1997).
34. Michael Prior, The Bible and Colonialism, A Moral Critique, (Sheffield. Sheffield Academic Press, 1997); Zionism and the State of Israel, A Moral Inquiry, (London, Routledge, 1999).
35. World Council of Churches
36. The Middle East Council of Churches, What is Western Fundamentalist Chrisian Zionism? (Limassol, Cyprus. MECC.1988).
37. Grace Halsell
38. Grace Halsell. ‘Israel Extremists and Chrisian Fundamentalists: The Alliance’. Washington Report, December (1988), p31.
39. Dale Crowley
40.dispensational Christian Zionism
41. Hal Lindsey
42. Tim Lahaye
43. Dale Crowley, ‘Errors and deceptions of Dispensational Teachings. ‘Capital Hill Voice,(1996-1997), cited in Halsell. op.cit., p5. Grace Halsell herself defines Christian Zionism as a cult. See Halsell, op.cit., p31.
44. Midlle East Council of Churches
45. heretical interpretation
46. MECC, What, op.cit., preface; see also Peter Makari, "Abrahamic Heritage’ MECC News Report, 10:2/3 Summer (1998).
47. John Stott
48. John Stott, cited in Don Wagner, Anxious for Armageddon, (Scottdale, Herald Press, 1995). p80
49. religious Jewish agenda
50. Rabbi Shlomo Aviner
51. rabbi Shlomo Chaim Hacohcn Aviner, cited in Grace Halsell, Forcing God"s Hand.(Washington, Crossroads International, 1999), p71.
52. Yisrael Meida
53. Jewish Zionism
54. Yisrael Media, cited in Halsell, Forcing, op.cit.. p68.
55. Zionist egenda
56. exclusive Jewish control
57. "Biblical Zionism, Cutting Edge Theology for the "last days”" Word from Jerusalem, International Christian Embassy, Jerusalem, September (2001), p9.

منبع مقاله :
سایزر، استیون آر؛ (1386)، صهیونیسم مسیحی، ترجمه ی حمید بخشنده، قدسیه جوانمرد، قم: نشر کتاب طه، چاپ اول




نوع مطلب : دانستنیهای مفید، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 27 آذر 1393




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات