۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن

نتایج‌دنیوی قیام‌عاشورا از منظر جوادی‌آملی

آیت الله العظمی جوادی آملی در نهمین برنامه از سلسله برنامه های "نهضت سیّدالشهداء بر مدار عقل و عدل" با بیان این مطلب که میوهٴ جامعه انسانی فقط عقل و عدل است فرمودند: اگر ملتی بخواهد سالم زندگی کند، راهی جز پیروی اهل بیت نیست؛ اینها آمدند جامعه را عاقل کنند، نتایج دنیوی این نهضت آن است که جامعه عاقل و عادل شود.         

 به گزارش فرهنگ نیوز ، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در نهمین برنامه از سلسله برنامه های "نهضت سیدالشهداء بر مدار عقل و عدل" که به مناسبت ایام محرم الحرام به مدت 10 شب قبل از اخبار ساعت 21 از شبکه یک سیما پخش می شود، با بیان این مطلب که میوهٴ جامعه انسانی فقط عقل و عدل است فرمودند: میوهٴ یک ملت, عقل آن ملت است و میوهٴ یک ملت, عدل آن ملت است. اگر بخواهند سالم زندگی کنند، راهی جز پیروی اهل بیت نیست؛ اینها آمدند جامعه را عاقل کنند، البته ثواب‌های فراوان اخروی سر جایش محفوظ است اما نتایج دنیوی این نهضت آن است که جامعه عاقل و عادل شود.

متن کامل فرمایشات معظم له در نهمین برنامه از نهضت سیدالشهداء بر مدار عقل و عدل در ادامه تقدیم علاقمندان می گردد.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
أعظم الله أُجورنا و أُجورکم بمصابنا بالحسین(علیه السلام) و جعلنا و إیّاکم من الطالبین لثاره(علیه الصلاة و علیه السلام)

سرایت طهارتِ امام به تاریخ، سرزمین و رهروان او

نهضت سیّد شهدای جهان حسین‌بن‌علی(سلام الله علیهما) در مدار عقل و عدل بود; یعنی «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِی الله»[1] تا مردم عاقل شوند از نظر علمی و عادل شوند از نظر عملی، زیرا تمدّن در سایه همین دو عنصر محوری است. جامعه‌ای که جاهل باشد و راه را از بیراهه تشخیص ندهد، کج‌راهه می‌رود و جامعه‌ای که عادل نباشد و ظلم را از عدل تشخیص ندهد یا بعد از تشخیص عمل نکند آن هم بیراهه می‌رود و بیراهه رفتن هم پایان آن سقوط است، ﴿عَلی‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ﴾[2] است و کج‌راهه رفتن هم این‌چنین است. وجود مبارک سالار شهیدان(سلام الله علیه) کاملاً اعلام کرد و فرمود ما هوس هیچ مقام سلطنتی را نداریم، هیچ جاه و امارت و حکومتی منظور ما نیست، منظور ما عقل‌مداری و عدل‌محوری است، چون ما بر حقّ هستیم و حق، این دو مطلب را به همراه خود دارد.

قرآن کریم از تعبیرات لطیف و ادیبانه کمک می‌گیرد تا این مطلب را به ذائقه انسان نزدیک‌تر کند؛ در تعبیرات روایی از جهل و ظلم به آلودگی یاد شده است، در قرآن کریم از شهادت و شهامت در راه خدا به طیّب و طاهر بودن یاد شده است, گاهی از ذوات قدسی اهل بیت(علیهم السلام) به مطهّر یاد می‌کنند[3] و گاهی می‌فرماید کسی که طیّب و طاهر شد، سرزمین طیّب و طاهر, میوه طیّب و طاهر می‌دهد ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾.[4] ما در زیارت این ذوات قدسی می‌خوانیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛[5]  شما دو وصف دارید یکی برای خود شماست و دیگر اینکه در سرزمینی که شما زندگی می‌کنید؛ آن را هم به وصف خود متّصف کردید. شما طیّب و طاهر هستید و در قلمرو طهارت آلودگی راه ندارد؛ سرزمینی هم که شما آرمیده‌اید، آن سرزمین را طیّب و طاهر می‌کنید; یعنی امام معصوم وقتی شربت شهادت می‌نوشد، گذشته از اینکه خودش طیّب و طاهر است، آن عصر و تاریخ را طیّب می‌کند؛ آن «مصر» و سرزمین را طیّب و طاهر می‌کند؛ آن مردمی را که با او آشنا هستند و راه او را طی می‌کنند، طیّب و طاهر می‌کند. اگر ما تاریخ حضرت را نگاه کنیم، می‌بینیم تاریخ طهارت است؛ چه اینکه اگر تاریخ اموی و مروانی را بنگریم، می‌بینیم آلودگی است؛ آنها کسانی هستند که جاهلیّت «بِأَنْجَاسِ» خود آنها را آلوده کرده است و حسین‌بن‌علی(سلام الله علیه) عنصر طیّب و طاهری است که جاهلیّت «بِأَنْجَاسِ» خود، او را آلوده نکرده است[6] و قرآن فرمود اگر سرزمینی طیّب و طاهر شد: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾.

آمدند وجود مبارک حسین‌بن‌علی را با آن وضع شهید کردند، گرچه آ‌نها عصر خود را آلوده کردند؛ اما در این طرف, عصر امامت جز طهارت و پاکی چیز دیگری نبود. وقتی از وجود مبارک امام سجاد(سلام الله علیه) در جلوی دروازه شام سؤال کردند که در این نهضت و مبارزه دو طرفه چه کسی پیروز شد؟ فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ‏ وَقْتُ‏ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ‏ ثُمَّ أَقِمْ»؛[7] اگر خواستید بفهمید چه کسی پیروز شد، هنگام نماز اذان و اقامه بگو، ببین چه کسی پیروز شد! در اذان و اقامه وقتی نام مبارک پیغمبر را می‌برید؛ یعنی مسئله توحید زنده شد, مسئله وحی و نبوّت زنده شد و همچنین مسئله نماز و صلاح و فلاح زنده شد؛ ما رفتیم با این نهضت و فداکاریمان دین را زنده کردیم و برگشتیم و مخصوصاً نام مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) زنده شد، وقتی نام پیغمبر زنده باشد «حُسَیْنٌ‏ مِنِّی»[8] هم زنده خواهد بود.

عقل و عدل، دو میوه جامعه انسانی

میوه طیّب و طاهر یک مملکت میوه عقل و عدل است. ممکن است در کشوری در اثر مساعدت‌های فضایی و هوایی و فصلی، میوه‌های شیرینی داشته باشد، لکن این میوهٴ آن مملکت نیست؛ میوهٴ جامعه انسانی فقط عقل است و عدل, اگر این میوه‌های ظاهری معیار بود خداوند در بخشی از آیات نمی‌فرمود بعضی از شهرها بودند که در دو طرف این شهر باغ‌های پرثمر بود ﴿فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ سَیْلَ الْعَرِمِ﴾؛[9] ما به حیات اینها خاتمه دادیم و اینها را عذاب کردیم، پس معلوم می‌شود داشتن میوه‌های شیرین و شاداب مادّی معیار قرآنی نیست؛ میوهٴ یک ملت, عقل آن ملت است و میوهٴ یک ملت, عدل آن ملت است. اگر بخواهند سالم زندگی کنند، راهی جز پیروی اهل بیت نیست؛ اینها آمدند جامعه را عاقل کنند، البته ثواب‌های فراوان اخروی سر جایش محفوظ است و هر قدمی که انسان برای زیارت آن حضرت برمی‌دارد یا زیارت آن حضرت را از دور می‌خواند یا از نزدیک وارد حریم حرم مطهّر آن حضرت می‌شود، اینها ثواب‌های فراوانی دارد که قابل وصف نیست؛ اما نتایج دنیوی این نهضت آن است که جامعه عاقل و عادل شود.

بیداری اسلامی، محصول فداکاری سالار شهیدان(علیه السلام)

از بیانات نورانی امام مجتبی که مرحوم کلینی نقل کرد این است که امام مجتبی(سلام الله علیه) فرمود: «کُونُوا أَوْعِیَةَ الْعِلْمِ وَ مَصَابِیحَ الْهُدَی»؛[10] شما چراغ علم و چراغ هدایت باشید, عالِم باشید راه خود را ببینید، چراغ هدایت باشید و به دیگران هم راه را نشان دهید؛ این دو عنصر محوری را حسن‌بن‌علی(سلام الله علیهما) طبق نقل مرحوم کلینی بیان کرد که همین دو عنصر را وجود مبارک سیّدالشهداء در خطبه‌ها و نامه‌های خود چه در مکه، چه در مدینه, چه در بین راه و چه در کربلا بیان کرده است؛ مکرّر در خود کربلا فرمود: مردم آرام باشید! حضرت قرآن را بر بالای سر گذاشت و سوار بر شتر شد و به میدان آمد، طوری که همه فهمیدند به قصد جنگ و حمله نیست، چون شمشیری در کار نبود؛ قرآن را بر سر گذاشت و فرمود: ای مردم! در مشرق و مغرب عالَم فرزند دختر پیغمبر غیر از من احدی نیست و من هیچ جُرمی هم در این مملکت مرتکب نشدم؛ نه جرم سیاسی دارم, نه جرم فرهنگی دارم, نه جرم اقتصادی دارم, نه جرم اجتماعی دارم و نه جرم دینی؛ ما بدعتی نگذاشتیم, حلالی را حرام نکردیم, حرامی را حلال نکردیم «فَبِمَ‏ تَسْتَحِلُّونَ‏ دَمِی»،[11] مثل یک مُشت ملخ این‌جا جمع شدید و بر کُشتن من اصرار دارید، جُرم من چیست؟! این جامعه جاهل را که آلوده بود، وجود مبارک حضرت با این خون پاک و طیّب و طاهر معنوی خود شستشو کرد، اموی‌ها و مروانی‌ها را به زباله‌دان تاریخ انداخت و آنچه از نهضت اسلامی در ایران اسلامی  می‌بینید و در سایر کشورها که به لطف الهی زمزمه بیداری آنها به گوش می‌رسد، همه اینها محصول فداکاری سالار شهیدان است. بنابراین در زیارتنامه می‌‌خوانیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ» و در قرآن کریم هم می‌خوانیم: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾؛ میوه کشور طیّب و طاهر, استقلال و امنیت و آزادی و عقل و عدل‌مداری است که امیدواریم ذات اقدس الهی همگان را به بهره‌برداری از این نعمت سالار شهیدان(سلام الله علیه) موفق بدارد.
«غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

[1]. ر.ک: تهذیب الاحکام، ج6، ص113؛ «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ‏ فِیکَ‏ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلَالَةِ».
[2]. سوره توبه, آیه109.
[3]. کامل الزیارات، ص214؛ «ائْتِ قَبْرَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام) أَطْیَبِ الطَّیِّبِینَ وَ أَطْهَرِ الطَّاهِرِینَ وَ أَبَرِّ الْأَبْرَارِ...».
[4]. سوره اعراف, آیه58.
.[5] مصباح المتهجد، ج2، ص723.
[6]. تهذیب الاحکام، ج6، ص114؛ «أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلَابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الطَّاهِرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیَابِهَا».
[7]. الامالی(صدوق)، ص677.
[8]. الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد ؛ ج‏2، ص127؛ «حُسَیْنٌ‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً حُسَیْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ».
[9]. سوره سبأ, آیه16.
[10]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج1، ص301.
[11]. الامالی(صدوق)، ص159.




نوع مطلب : اهلبیت عصمت وطهارت (ع)و....، امام حسین ع، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 17 آبان 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است