۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞
*.شهدا ذخائر عالم بقا هستند.*
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بر قامت رعنای شهیدان صلوات

زمزمه نایب المهدی با حضرتش (عج)
ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی .






عقل باید غربال کننده باشد

روایت بسیار معروفی داریم که در کتاب العقل والجهل کافی، بحار و تحف العقول امده است. وروایتی است که

هشام بن الحکم متکلم معروف از حضرت موسی ابن جعقر(ع).(خطاب به خود هشام) نقل کرده است.

درانجا حضرت به این ایه قران که در سوره زمر است استناد می فرمایند:

( فبشرعبادالذین یستمعون القول قیتبعون احسنه اولییک الذین هدیهم الله واولییک هم اولوالالباب )

ایه عجیبی است:

بشارت بده بندگان مرا انان که سخن را استماع می کنند.بعد چکار می کنند؟

ایا هر چه را شنیدند هتان را باور می کنند وهمان را بکار می بندند یا همه را یکجا رد می کنند؟

(فیتبعون احسنه) نقادی می کنند، سبک و سنگین می کنند،ارزیابی می کنند،ان را که بهتر است انتخاب

می کنند. وان بهتر انتخاب شده را پیروی می نمایند.

انوقت می فرماید:

چنین کسانی هستند که حدا انها راهدایت کرده (یعنی هدایت اللهی و استفاده از نیروی عقل این است)

(واولییک هم اولوالااباب) اینهابراستی صاحبان عقل هستند. این،دعوت عجیبی است.

حضرت خطاب به هشام این طور می فرمایید:

(یا هشام! (ان الله تبارک و تعالی بشر اهل العقل و الفهم فی کتابه فقال) خدا اهل عقل و فهم را بشارت

داده و فرموده:

(فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه....)

از این ایه و حدیث کاملا پیداست که یکی از بارزترین صفات عقل برای انسان همین تمیز وجدا کردن است

جدا کردن سخن راست از سخن دروغ،سخن ضعیف ازسخن قوی، سخن منطقی از سخن غیر منطقی،

وخلاصه غربال کردن، عقل ان وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید :یعنی هر چه را که

وارد می شود سبک سنگین کند ،غربال کند ، انهایی را که به درد نمی خورد دور بریزد و به درد خورها را

نگاه دارد . (تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری)



جانم فدای رهبر


امام خامنه ای:
..................

رزمنده ای كـه در فـضای سایبر می جنـگی بـرای فـشردن كلیدهای كامپیوتر وضـو بگیر و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس.بدانكه تو مصداق و مارَمَیت اِذ رَمَیت ... هستی .تو در شبهای تـاریك جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میكنی مراقب باش،به شهدا تمسك كن بصیرتت را بالا ببر كه تركش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد كن...با اهل بیت یكی شو و در این راه گوش به فرمان آنها باش.
..............



" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»


علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند.
حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید.
علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان
گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.


آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید،
عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه،
کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده،
قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را،
مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.
خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی
حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.


بنده نگران مسئله فرهنگ هستم / اساس،باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه می كنند،با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی كرد / همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر می كنند.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۲/۱۲/۱۵



رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) :

«چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند»

«مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

سیّد مرتضی آوینی

هریک از این ترفندهایی که آمریکا دربرابر ما به کار برده است کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند،اما دربرابر جمهوری اسلامی از همه این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدورانقلاب اسلامی به همه جهان کار دیگری برنیامده است. آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه دنیا تابع «اعتقاداتمان»هستیم نه«اقتصادمان» .

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»


فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند.»




امید است لحظاتی شاد, مفید و معنوی در کنار ما داشته باشید.
دست هممون برسه ضریح امام حسین (علیه السلام).
یا علی.
التماس دعا.
مدیر: مرکا

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
پیوند روزانه




پخش زنده حرم آیه قرآن حدیث موضوعی
روزشمار فاطمیه


















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
مهدویت امام زمان (عج)

وصیت شهدا انقلاب اسلامی ذکر روزهای هفته جنگ دفاع مقدس سوره قرآن
 
 تجلیل :  اللهم ادخل علی اهل القبور السرور اللهم اغن کل فقیر اللهم اشبع کل جایع اللهم اکس کل عریان اللهم اقض دین کل مدین ...
"یا هو"


این وجیز1 از این عجیز2، حقیر سرا پا تقصیر، سعیی است در صفا و مروه دعای پر فیض ماه مبارک رمضان که در حلقه دوستان بیان شده است. حقیر در آنجا به دوستان عرض نمودم ، تا انسان به مقام اضطرار و تنهایی نرسد دعا فایدت نمی کند و هر چه معرفت انسان به حضرت دوست بیشتر باشد اضطرارش فزونتر خواهد بود و به دعا محتاج تر. این اضطرار نزد عبد ، به جهت ترس از غفلت و مهجوری از ذات ربوبی و بندگی و بردگی غیر اوست " نسی الله فانسیهم انفسهم" . اینجاست که فرمودند " الدّعا مخ العباده " و " الدّعا یردّ القضا و لو أُبرم إبراماً " . فکر که حرکت نفس است به سوی مطلوب ، نزد شیخ مشاییان3 همانا تضرّع و دعاست به درگاه خالق عقل و نزد عارفان و متألهان اتصال است به وهاب العقل ،الذی هو بالافق المبین و ما هو علی الغیب بضنین، و از اینجا باید فهمید معنای کلام امام کلّ (ع)4 را که " قدر المرء بقدر همته" ، پس بسا که انسانی فکر و دعایش، معاش فانی دنیایی است و قدرش به حضیض حیوانی می گذرد، و بسا که انسانی فکرش همه ذکر است و قدرش همه اتحاد ، اتحاد ذکر و ذاکر و مذکور. و این اتحاد پایان همان اضطرار است. پس تا دل مؤمن پر از خروش و تلاطم نباشد کی آرامش را خواهد دید و چون آرام شد باز باید خود را به طوفان بسپرد، زیرا که آرامش دریای بی موج، متحول به مرداب متعفن می گردد و این نه تسلسل را لازم می آورد و نه دور؛ و از این روست که فرمود "فانّ مع العسر یسراً فاذا فرغت فنصب": یعنی که هر آنگاه که پس از سختی، آرامشی به دست آمد دوباره خود را به امواج بسپر! زیرا که به تحقیق دریای بندگی ساحل ندارد و این حدیث بندگی و دلبردگی همواره ادامه دارد و چرا چنین نباشد؟ "موجیم که آسودگی ما عدم ماست". به دریا پا نهادن و به صید صدف رفتن و کشف گوهر نمودن کار هر غواصّ و هر صیاد نیست! بسا آنان که رفتند و غرق گشتند. غواص اهل معرفت لاجرم صیاد خوبی است و هر آنقدر که معرفت فزونی یابد اضطرار فزونتر گردد، لذا غواص معرفت، لباسی از دعا برتن می کند و دل به دریای نیاز می زند و چون یقین بر گفته حضرت دوست دارد که " واذا سالک عبادی أّنّی فانّی قریب اجیب دعوة الدّاع اذا دعان" به صید صدف شهودِ حق دست می آزد تا که شاید گوهر عشق و بقا را که عین فنا است به دست آرد.

اما، دیدار آن مقام منیع و مرتبه رفیع لابشرط مقسمی5 که غیب الغیوب است برای هیچ بشری مسجّل نگردد و چگونه تواند باشد؟ آن مرتبه ای که مقید به هیچ قیدی حتی قیداطلاق نیست چگونه می تواند مکشوف وجود ظلُّ الظّلی و سراپا فقیرانه گردد و آنچه برای اهل الله قابل درک و روئیت است یا مرتبه واحدیت و جمع اسماء و صفات ذات است که مقام « جمع » است و یا مرتبه احدیت و ذات است بی هیچ تعین که مقام « جمع جمع » است و چون درک این دو برای غیر سالک و عارف دشوار است او را که فقط اوست ((هو)) با حاجبی شناسانند بنام "الله جلّ جلاله" که اشاره است به ذات و نه ذات! " قل هو الله احد" لذا خطاب عامی، غیر خواصّ و خواص، غیر اخص است. عارف صدا می زند "یاهو یا من لا هو الا هو" که خود ذاتش را خطاب می کند لیکن عامی با الهی و اللهم. ولی از آنجا که " کلّم الناس علی قدر عقولهم " لازم آمده است انسان کامل و مکمل خطاب را با "اللهم" آغازید: این کوتاه را به دوستداران حکمت و عاشقان طریقت و لقاء و وصال به درگه احدیت تقدیم می کنم که فقط شرح و ابراز حال درون است ؛ و الله من وراء القصد.

و اکنون شرح حال:


بسم الله الرحمن الرحیم


اللهم ادخل علی اهل القبور السرور:

الهی آنکس که از لیلة القبر نسیان خویش خارج نشد و به نور سرور یقظه نایل نگشت چگونه لیلة القدر زنده بدارد؟

افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته


و چه کسی درک می کند لیلة القدر را ؟ لیلة قدر فاطمه (س) است فاطمه ای که به حکم لولاک حقیقت هستی است و به حکم ام ابیها سابق بر روح محمدی است و به حکم مودت تکمله علی (ع) و به حکم مثل الاعلی مربی هستی است. و چگونه فاطمه (س) قدر نباشد، قدری که خیر است از هزار ماه و فاطمه (س) است خیر کثیر و خیر اتم. او ست مادر ائمه و اوست حجت بر جمیع حجج و همو مقام جمع جمع است که به فیضش اقطاب عالم هستی از سرادق عرش تا پهنه فرش مجرای صدور فیض اند و عالم دائم در اتصال به آنان "بکم یمسک السّماء ان تقع علی الارض". فاطمه (س) قدر مطلق و مطلق قدر است و بادا که هماره بر در او سایل باشیم که هر چه هست به فیض اوست.

شب وصلست و طی شد نامه هجر سلام فیه حتی مطلع الفجر


اللهم اغن کل فقیر: الهی آنکس که به حقیقت صمدییّت رسید، ثنویت ندید. فانی شد و در این فنا باقی. الهی غنایی عنایت کن که عین فنا باشد و فنایی که عین بقاست.


احول است آن که جز تو را بیند آن چنان چشم بد زروی تو دور


اللهم اشبع کل جایع: الهی گرسنگان معرفتت را به آب طهور علم و لحم لذیذ قرب سیر گردان که هر که طعم معرفتت نچشید سیر کی تواند شد؟

به جرعه تو سرم مست گشت نوشت باد خود از کدام خم است این که در سبوداری


اللهم اکس کل عریان: الهی بر اندام عریان ارواحی که از خطا و جفا نزدیک است که رسوای عالم ملک و ملکوت گردند ستری از تقوا و ورع بپوشان . یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح.


آبرو می رود ای ابر خطا پوش ببار که به دیوان عمل نامه سیاه آمده ایم


اللهم اقض دین کل مدین: الهی دین آنکس که دینش را فنای در عشقت و دیه اش را بقای در قربت قرار داده ای عطا فرما که

بر روی لبش نوشته یحی و یمیت من مات من العشق فقد مات شهید.

بی حسرت از جهان نرود هیچ کس بدر الا شهید عشق به تیر از کمان دوست


اللهم فرج عن کل مکروب: الهی براین مصیبت زده گان محروم از شهود جمالت فرجی از نور حضور حاصل کن که آنکس که تو را امروز ندید فردا چون تواند دید؟

یامن هو اختفی لفرط نوره الظاهر الباطن فی ظهوره


اللهم ردکل غریب: الهی این غریب و گمشده در غربت غرب نفس را به اشراق هدایت به وادی نور باز گردان.

در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت.


اللهم فک کل اسیر: الهی این اسیر قفس تنگ هوا و هوس و این اسیر دست و پا بسته در کنج نفس، این وامانده در ارض فرش و جا مانده از قافله عرش را آزاد گردان و به عنقای عقل باز رسان.

هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش


اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین؛ الهی دفتری از عقل و آیتی از عشق و برزخی از دل بر صفحه هستی گستراندی و این همه را در انسان به ودیعت نهادی " اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی عالم اکبر" و او را کون جامع و اسم اعظم تعریفی خود گردانیدی. الهی هر آنکس که از مظهریت اسماء و صفاتت خالی است حیوانی بیش نیست. اصلاحی کن تا به مصداق تخلقوا باخلاق الله و تشبهوا بالله فساد نفس حیوانی را از خود دور نموده به نصح و پاکی اسماء و صفاتت نایل گردیم.


اللهم اشف کل مریض: الهی آنکس که قلبش آکنده از عشق و محبت تو نیست مریض است. الهی کدورت گناه مرضی است که علاجش به تو ، و با تو، و نصیب کسی است که بسوی توست. بر دل مریض آکنده از امراض روحی شفایی عنایت کن که تویی آنکه شکست شکستگان را جبران می کنی و بر نقص ها کمال می دهی و بر ضعف ها قوت. یا من اسمه دواء و ذکره شفاء ، توبه مان را بپذیر که سراپا غرق گناهیم.

طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک چو درد در تو نبیند که را دوا بکند.


اللهم سد فقرنا بغناک: الهی آغاز معرفت درک فقر است. هر کس که فهمید فقیر است و ناچیز در نزد تو مقامی و غنایی می یابد. الهی دستان خالی از معرفت ما را به نور یقین و دوام ذکرت و انقطاع از غیرت، غنی فرما که آنجاست اتحاد عشق و عاشق و معشوق و ذکر و ذاکر و مذکور. چنانکه امام کل فرمود: الهی و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک.


اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک؛ الهی ،ای آنکه مبتهج به ذاتی و خیر کل و کل خیری! براین بد حالان مسکین، سرور و ابتهاجی عطا فرما که هماره در ذکر تو باشند که این است بهترین حال .و اجعل قلبی مطمئنه بقدرک، راضیه بقضائک، مولعه بذکرک،محبّة لصفوه اولیائک، محبوبة فی ارضک و سمائک.



اللهم اقض عنا الدین: الهی ما نبودیم و تقاضامان نبود لطف تو با ما عنایتها نمود.

اکنون که با اشراق نور وجودت از سماء جودت، بر ارض سرد این ظلمتکده تابیدی و ما را از کتم عدم به وادی وجود موجود نمودی، چشمی عنایت کن تا به آن چشم دِین مشاهده جمالت ادا گردد زیرا که آنکه تو را مشاهدت نماید جز تو اندر میان نماند.


واغننامن الفقر؛ و چون تو مشاهدت گردی فقری نماند زیرا ،آنکس که به حقیقت معرفتت نایل گشت هماره در سجده به توست. سجده گاهش فنا و معراجش بقاست. بانگ فقر سر می دهد:

سیه روی ز ممکن در دو عالم جدا هرگز نشد و الله اعلم


انک علی کل شی ء قدیر؛ الهی آموختیمان که: آنچه تو(خطاب به عبد) خواهی نه همان می شود ،آنچه خدا خواست همان می شود. الهی ای آنکه بسیطی و در عین بساطت "کل یوم هو فی شأن "ی و" لا یشغله شأن عن شأن "ی الهی به تو ایمان داریم و به قدرتت که تمام افلاک و کرات و موجودات و جانداران و غیر جانداران به قدرت و اشراق تو و به احاطه قیومیه تو موجودند و رزق وجود را از تو دریافت می کنند تو بر هر شی قادری .



حوا ئج ما را عطا فرما

محمد جعفر جامه بزرگی




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

لوگوی ما

 کربلایی 110-علی اکبر محمدزاده مازندرانی

تارنمای تخصصی سردارشهیدحمیدرضانوبخت

سفیر هراز

کد متحرک کردن عنوان وب

امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ۞ به وبلاگ مرکا خوش آمدید ۞ محفوظ است